oljetrycksgivare
Moderator: Moderatorer
-
greenguzzi
- UppKomling
- Mina motorcyklar: california vintage 2007
oljetrycksgivare
[/b] Hej Guzzister! Skulle starta upp v11:an häromdan och endast laddlampan tändes, inte en blinkning från oljetryckslampan
. Kollat efter kabelbrott, glödlampa förstås
, allt funkar när jag jordar kabelskon i gods, alltså givaren kaputt. Går det att skrämma liv i en dylik, eller är det bara att gå till affären?
-
Janne G
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: V11 Sport-00, California EV -01. Tidigare; Honda CB450-71, BMW R100S-78
Re: oljetrycksgivare
Hej och välkommen!
Jag hade samma fel beroende på att det var fel givare monterad. Det finns en kort och en lång och det är den långa du skall ha.
Den korta är 53mm totalt och har på min benämningen SIPEA 9J och 015 035, den skall du inte ha!
Jag orkar inte mecka loss den riktiga för att se beteckningen men gängdelen är längre på den.
Lycka till!
Jag hade samma fel beroende på att det var fel givare monterad. Det finns en kort och en lång och det är den långa du skall ha.
Den korta är 53mm totalt och har på min benämningen SIPEA 9J och 015 035, den skall du inte ha!
Jag orkar inte mecka loss den riktiga för att se beteckningen men gängdelen är längre på den.
Lycka till!
Gusse
- geguzzi
- Distriktsombud 1 (Skåne)
- Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX
har du en gammal min 92 Quota så börjar oljelampan lysa vid hårt regn och hört att det är vanligt? första gången det hände blev man rädd.
geguzzi
geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
-
greenguzzi
- UppKomling
- Mina motorcyklar: california vintage 2007
Hej Gusse!
Tack för tipsen, vi verkar ha samma årsmodell på cyklarna också, samma givare med andra ord. Nu bar det sig inte bättre än att jag skruvade bort givaren, surnade till
och gav den en lätt smekning med 22:ans ringnyckel. Simsalabim den lilla rackarn kvicknade till
Ha det!!!
Tack för tipsen, vi verkar ha samma årsmodell på cyklarna också, samma givare med andra ord. Nu bar det sig inte bättre än att jag skruvade bort givaren, surnade till
Ha det!!!
Janne G skrev:Hej och välkommen!
Lycka till!
-
Janne G
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: V11 Sport-00, California EV -01. Tidigare; Honda CB450-71, BMW R100S-78
Se där! Kul att det löste sig och bra att du skrev det också så kan man leta lösningar på egna problem. I morgon t. ex. skall jag testa om ett relä som finns på Biltema får ordning på min varvräknare som har "fått ett spel".
Gusse