Efter Kjelles mirakelhjälp så återstår det bara ett problem med frugans Florida 650.
Efter att den blivit varm så är det ett h-vete att få i gång den på startmotorn (efter t.e.x tjuvstopp) , med rull så går den igång på rotmos.
Är det någon som har ett bra tips på åtgärd??
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Hej, ett långskott. När man hölls med bilar på 70-och 80-talen drabbades man ibland av detta fenomen
och lösningen var flera gånger kondensatorn. Med tanke på tekniken i våra Guzzi kan det vara något att
titta på. Finns det en kondensator?
Kanske långskott,- men inte felskott (?).
Samma symptom med Lario'n åtgärdades med nya kondensatorer monterat vid tändspolarna. Jag har använd vanliga foliekondensatorer (originalvärde 0,25uF) och det verkar fungera bra. En kondensator har väl egentligen inte på ett varmt motorblock att göra,- fast dessa höll ju ändå mer än 25 år. Nog inget att klaga på...