Sida 1 av 1

Lite fakta om den recall som några av er nyligen berörts av

Postat: 11 aug 2013, 23:37
av Nicke
Snyggt brev med inlindat ärende såg vi häromdagen.

Det är det här det handlade om:
http://www.autoevolution.com/news/moto- ... 64252.html

Re: Lite fakta om den recall som några av er nyligen berörts av

Postat: 12 aug 2013, 00:37
av Nicke

Re: Lite fakta om den recall som några av er nyligen berörts av

Postat: 12 aug 2013, 08:25
av Mårten
Jag har en 1200 Sport -12, som jag tog ut i början på Juli.
Jag har också blivit informarerad att en "eventuell förslitning i bakre stötdämparinfästningen" kan "äventyra stabiliteten på fordonet".
De uppmanar mig att inte köra fortare än 50 km/tim tills det blivit åtgärdat. Hur gör man då? ;)

Edit: Bifogar pdf som visar vad som skall ha gått ut till importörerna/handlarna och vilka delar det handlar om.

Re: Lite fakta om den recall som några av er nyligen berörts av

Postat: 12 aug 2013, 14:33
av GuzziKungen
Mårten skrev:Jag har en 1200 Sport -12, som jag tog ut i början på Juli.
Jag har också blivit informarerad att en "eventuell förslitning i bakre stötdämparinfästningen" kan "äventyra stabiliteten på fordonet".
De uppmanar mig att inte köra fortare än 50 km/tim tills det blivit åtgärdat. Hur gör man då? ;)

Edit: Bifogar pdf som visar vad som skall ha gått ut till importörerna/handlarna och vilka delar det handlar om.
"De uppmanar mig att inte köra fortare än 50 km/tim tills det blivit åtgärdat. Hur gör man då? ;)"
Dom menar att du ska leda hojen :mrgreen:

Re: Lite fakta om den recall som några av er nyligen berörts av

Postat: 11 sep 2013, 21:42
av Mårten
Idag fick jag länkaget utbytt så nu behöver jag inte leda hojen längre :mrgreen:
Det tog lite tid för Guzzi att få fram och leverera grejerna.

Re: Lite fakta om den recall som några av er nyligen berörts av

Postat: 12 sep 2013, 05:52
av GuzziKungen
Härligt Mårten ,vilken tur att det fortfarande är hojväder 8)