Hej! Guzzifolket.
Här kommer en liten historia om bränsletrycksregulatorn,
som fabriken glömde?
- Eller struntade i att använda alla funktioner på!
- Eller mest troliga är att Insprutningen funkade hyfsat, och man struntade i att fixa till resten för att hojarna skulle ut på marknaden!……
Det här är en liten redogörelse och en liten byggbeskrivning för dom som känner för att prova på dolda funktioner på sin Guzzi som faktiskt har funnits med från fabrik men ej använts!
Nu finns det säkert medlemmar i Guzziklubben som kan det här ämnet bättre än jag.
Men jag sticker ut hakan lite, och ni får gärna rätta mig!.
Se bifogade filer.
Mvh. Lasse.
Här kommer en liten historia om bränsletrycksregulatorn!
Moderator: Moderatorer
-
- Guzzifantast
- Inlägg: 70
- Blev medlem: 10 jun 2009, 18:30
- Mina motorcyklar: I Garaget:
-Guzzi Quota 1100 ES,-99.
-Guzzi 850cc LM III,-82.
-SWM RS 320cc TL,–82.
Sålda hojar:
-Honda XL 250cc Motosport,-74.
-Honda XL 350cc,–76.
-Moto Morini 500cc SEI-V,-82.
Här kommer en liten historia om bränsletrycksregulatorn!
- Bilagor
-
- Historien om Bränletrycksregulatorn.....doc
- (39.5 KiB) Nerladdad 460 gånger
-
- Inkopplings skiss för Moto Guzzi Bränletrycksregulatorn.....doc
- (86.5 KiB) Nerladdad 414 gånger
-
- Innovates officiella återförsäljare.doc
- (34.5 KiB) Nerladdad 304 gånger
Senast redigerad av 2 Lasse., redigerad totalt 1 gång.
- GuzziKungen
- Vice President & Do 12 (Dalarna)
- Inlägg: 1619
- Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
- Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada - Ort: Järfälla
Re: Här kommer en liten historia om bränsletrycksregulatorn!
Tack Lasse!
Väldigt Intressant
Hoppas att det även kommer att komma med i Giornale.
Väldigt Intressant
Hoppas att det även kommer att komma med i Giornale.
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: Här kommer en liten historia om bränsletrycksregulatorn!
Kul läsning och bra forskning Lasse!
Jag har för mig att regulatorn är inkopplad på Dayzzan (däremot inte alltid spjällhusen;), får undersöka detta när garageidet tinar fram. Men det är kanske inte så trots allt?....
Självklar artikel (med uppföljningspotential) i nästa Giornale!
Jag har för mig att regulatorn är inkopplad på Dayzzan (däremot inte alltid spjällhusen;), får undersöka detta när garageidet tinar fram. Men det är kanske inte så trots allt?....
Självklar artikel (med uppföljningspotential) i nästa Giornale!
Ciao / Ne
-
- Distriktsombud 6 (Östergötland)
- Inlägg: 618
- Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
- Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981
Stelvio NTX 2015
Re: Här kommer en liten historia om bränsletrycksregulatorn!
Eftersom jag ju också har en Quota så tänker jag försöka mig på modifiering enligt Lasses ideer.
Jag räknar med att kunna få goda råd om det behövs, så det ska nog gå bra.
Jag räknar med att kunna få goda råd om det behövs, så det ska nog gå bra.
- Raz
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
- Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12 - Ort: Brottby
Re: Här kommer en liten historia om bränsletrycksregulatorn!
Man kan helt ersätta den där omslagsfunktionen med mappning, och kanske är det så man gjort. Fast jag tror att anledningen till att Guzzi slutade koppla in den var att de behövde vakumet till de där konstiga kolburkarna som slipsmänniskorna i en del amerikanska delstater lyckades påtvinga flera generationer motorer. Och det skulle inte förvåna mig om så skedde UTAN att Guzzi ändrade mappningen.
Vi diskuterade det här ordentligt (som vintertidsfördriv) i flera trådar på v11lemans.com för ett antal år sedan: tex. http://www.v11lemans.com/forums/index.p ... opic=12774 (oj fan det är sex år sedan ) och http://www.v11lemans.com/forums/index.p ... opic=13244
Jag skaffade allt som behövs för att testa själv, men av någon anledning har det aldrig blivit av.
Vi diskuterade det här ordentligt (som vintertidsfördriv) i flera trådar på v11lemans.com för ett antal år sedan: tex. http://www.v11lemans.com/forums/index.p ... opic=12774 (oj fan det är sex år sedan ) och http://www.v11lemans.com/forums/index.p ... opic=13244
Jag skaffade allt som behövs för att testa själv, men av någon anledning har det aldrig blivit av.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!