Här kommer en liten historia om bränsletrycksregulatorn!

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Lasse.
Guzzifantast
Inlägg: 70
Blev medlem: 10 jun 2009, 18:30
Mina motorcyklar: I Garaget:
-Guzzi Quota 1100 ES,-99.
-Guzzi 850cc LM III,-82.
-SWM RS 320cc TL,–82.
Sålda hojar:
-Honda XL 250cc Motosport,-74.
-Honda XL 350cc,–76.
-Moto Morini 500cc SEI-V,-82.

Här kommer en liten historia om bränsletrycksregulatorn!

Inlägg av Lasse. »

Hej! Guzzifolket.

Här kommer en liten historia om bränsletrycksregulatorn,
som fabriken glömde?


- Eller struntade i att använda alla funktioner på!
- Eller mest troliga är att Insprutningen funkade hyfsat, och man struntade i att fixa till resten för att hojarna skulle ut på marknaden!……

Det här är en liten redogörelse och en liten byggbeskrivning för dom som känner för att prova på dolda funktioner på sin Guzzi som faktiskt har funnits med från fabrik men ej använts!

Nu finns det säkert medlemmar i Guzziklubben som kan det här ämnet bättre än jag.
Men jag sticker ut hakan lite, och ni får gärna rätta mig!.

Se bifogade filer.

Mvh. Lasse.
Bilagor
Historien om Bränletrycksregulatorn.....doc
(39.5 KiB) Nerladdad 460 gånger
Inkopplings skiss för Moto Guzzi Bränletrycksregulatorn.....doc
(86.5 KiB) Nerladdad 414 gånger
Innovates officiella återförsäljare.doc
(34.5 KiB) Nerladdad 304 gånger
Senast redigerad av 2 Lasse., redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Här kommer en liten historia om bränsletrycksregulatorn!

Inlägg av GuzziKungen »

Tack Lasse!
Väldigt Intressant :)
Hoppas att det även kommer att komma med i Giornale.
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Här kommer en liten historia om bränsletrycksregulatorn!

Inlägg av Nicke »

Kul läsning och bra forskning Lasse!

Jag har för mig att regulatorn är inkopplad på Dayzzan (däremot inte alltid spjällhusen;), får undersöka detta när garageidet tinar fram. Men det är kanske inte så trots allt?....

Självklar artikel (med uppföljningspotential) i nästa Giornale!
Ciao / Ne
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: Här kommer en liten historia om bränsletrycksregulatorn!

Inlägg av hassew »

Eftersom jag ju också har en Quota så tänker jag försöka mig på modifiering enligt Lasses ideer.
Jag räknar med att kunna få goda råd om det behövs, så det ska nog gå bra.
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Här kommer en liten historia om bränsletrycksregulatorn!

Inlägg av Raz »

Man kan helt ersätta den där omslagsfunktionen med mappning, och kanske är det så man gjort. Fast jag tror att anledningen till att Guzzi slutade koppla in den var att de behövde vakumet till de där konstiga kolburkarna som slipsmänniskorna i en del amerikanska delstater lyckades påtvinga flera generationer motorer. Och det skulle inte förvåna mig om så skedde UTAN att Guzzi ändrade mappningen.

Vi diskuterade det här ordentligt (som vintertidsfördriv) i flera trådar på v11lemans.com för ett antal år sedan: tex. http://www.v11lemans.com/forums/index.p ... opic=12774 (oj fan det är sex år sedan :shock: ) och http://www.v11lemans.com/forums/index.p ... opic=13244

Jag skaffade allt som behövs för att testa själv, men av någon anledning har det aldrig blivit av.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Skriv svar