Generatorrem Norge

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Stuper
Guzziåkare
Inlägg: 37
Blev medlem: 30 jul 2007, 14:30
Ort: Ulricehamn

Generatorrem Norge

Inlägg av Stuper »

Hej Musse,
Har inte ännu bytt remmen, blir kanske nästa år, men tittar man i handboken som beskriver demontering av generatorn så kan man säkert förenkla en del. Tar man bort kåpan framför remmen så finns ju skruvarna åtkomliga. Den övre M8 lossas och sträckarskruven kan man skruva ut tillräckligt för att byta rem. Nedre fästskruven M10 kanske man ska undvika att loss eftersom den har en mutter på baksidan som är oåtkomlig.
Jag kan inte lova att det funkar men det är ju bättra att testa på din hoj än på min.
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1284
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Generatorrem Norge

Inlägg av geguzzi »

hej prova denna sida finns det mesta
geguzzi
http://www.guzzitech.com/
Stuper skrev:Hej Musse,
Har inte ännu bytt remmen, blir kanske nästa år, men tittar man i handboken som beskriver demontering av generatorn så kan man säkert förenkla en del. Tar man bort kåpan framför remmen så finns ju skruvarna åtkomliga. Den övre M8 lossas och sträckarskruven kan man skruva ut tillräckligt för att byta rem. Nedre fästskruven M10 kanske man ska undvika att loss eftersom den har en mutter på baksidan som är oåtkomlig.
Jag kan inte lova att det funkar men det är ju bättra att testa på din hoj än på min.
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
musse
GuzziFanatisk
Inlägg: 132
Blev medlem: 10 maj 2007, 05:45
Mina motorcyklar: MG V850-T5-84,,NSU Superlux-56,HVA Populär-58,MG V85 TT Speciale.Crescent Skoterett 64 Crescent 1164 Jetline 61
Ort: Vetlanda

Re: Generatorrem Norge

Inlägg av musse »

Tack för tipsen.På länken fanns det dessvärre ingenting andvändbart men tilvägagångssättet du beskriver låter ju onekligen mer logiskt än det min verkstadshandbok beskriver.Men det kanske är den där m-10 muttern som är boven i dramat?någon som provat?

Musse
T-5 Forewer
Skriv svar