Generatorrem Norge
Postat: 29 nov 2013, 17:57
Hej Musse,
Har inte ännu bytt remmen, blir kanske nästa år, men tittar man i handboken som beskriver demontering av generatorn så kan man säkert förenkla en del. Tar man bort kåpan framför remmen så finns ju skruvarna åtkomliga. Den övre M8 lossas och sträckarskruven kan man skruva ut tillräckligt för att byta rem. Nedre fästskruven M10 kanske man ska undvika att loss eftersom den har en mutter på baksidan som är oåtkomlig.
Jag kan inte lova att det funkar men det är ju bättra att testa på din hoj än på min.
Har inte ännu bytt remmen, blir kanske nästa år, men tittar man i handboken som beskriver demontering av generatorn så kan man säkert förenkla en del. Tar man bort kåpan framför remmen så finns ju skruvarna åtkomliga. Den övre M8 lossas och sträckarskruven kan man skruva ut tillräckligt för att byta rem. Nedre fästskruven M10 kanske man ska undvika att loss eftersom den har en mutter på baksidan som är oåtkomlig.
Jag kan inte lova att det funkar men det är ju bättra att testa på din hoj än på min.