Sida 1 av 1

Generatorrem Norge

Postat: 29 nov 2013, 17:57
av Stuper
Hej Musse,
Har inte ännu bytt remmen, blir kanske nästa år, men tittar man i handboken som beskriver demontering av generatorn så kan man säkert förenkla en del. Tar man bort kåpan framför remmen så finns ju skruvarna åtkomliga. Den övre M8 lossas och sträckarskruven kan man skruva ut tillräckligt för att byta rem. Nedre fästskruven M10 kanske man ska undvika att loss eftersom den har en mutter på baksidan som är oåtkomlig.
Jag kan inte lova att det funkar men det är ju bättra att testa på din hoj än på min.

Re: Generatorrem Norge

Postat: 30 nov 2013, 19:49
av geguzzi
hej prova denna sida finns det mesta
geguzzi
http://www.guzzitech.com/
Stuper skrev:Hej Musse,
Har inte ännu bytt remmen, blir kanske nästa år, men tittar man i handboken som beskriver demontering av generatorn så kan man säkert förenkla en del. Tar man bort kåpan framför remmen så finns ju skruvarna åtkomliga. Den övre M8 lossas och sträckarskruven kan man skruva ut tillräckligt för att byta rem. Nedre fästskruven M10 kanske man ska undvika att loss eftersom den har en mutter på baksidan som är oåtkomlig.
Jag kan inte lova att det funkar men det är ju bättra att testa på din hoj än på min.

Re: Generatorrem Norge

Postat: 01 dec 2013, 16:46
av musse
Tack för tipsen.På länken fanns det dessvärre ingenting andvändbart men tilvägagångssättet du beskriver låter ju onekligen mer logiskt än det min verkstadshandbok beskriver.Men det kanske är den där m-10 muttern som är boven i dramat?någon som provat?

Musse