ojämn gång vintage -07

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

greenguzzi
UppKomling
Inlägg: 7
Blev medlem: 22 maj 2013, 10:16
Mina motorcyklar: california vintage 2007

ojämn gång vintage -07

Inlägg av greenguzzi »

Hej hopp, premiären avklarad! Påsk-kortegen i Kristinehamn gick bra, kaffe och korv med bröd i Filipstad. Fick några ynka stänk från ovan på oss, men inga katastrofer :wink: Däremot tenderar motorn knorra och protestera vid låga varv (runt 2500), framförallt om jag legat på femman en stund i 70-80 km/h. Känns nästan som om ena cylindern lägger av helt och kommer igång först om jag ger nästan full gas. Problemet hänger i oberoende av väder varmt/torrt. I övriga varvtal och rent generellt går hon som kulan :mrgreen: Lade märke till tendensen redan ifjol, men då var det bara ett fåtal gånger. Tycker även att jag känt lite bensindoft när jag stannat. Har inte börjat rota än, kollar om ngn på forumet varit med om ngt liknande. Björn
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: ojämn gång vintage -07

Inlägg av Nicke »

Tjena.

Testa med nya tändstift, kommer säkert att göra susen.
Ciao / Ne
greenguzzi
UppKomling
Inlägg: 7
Blev medlem: 22 maj 2013, 10:16
Mina motorcyklar: california vintage 2007

Re: ojämn gång vintage -07

Inlägg av greenguzzi »

Hej "Nicke"! Bytte stift ifjol, men bara de "yttre". Kanske ska byta longlife stift också. De vanliga stiften verkar vara samma som till volvo`s B23:a :mrgreen: Vet Du om bättre stift än vad instruktionsboken säger, är jag tacksam för tips! Björn
Nicke skrev:Tjena.

Testa med nya tändstift, kommer säkert att göra susen.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: ojämn gång vintage -07

Inlägg av Nicke »

Min erfarenhet är att stiften lätt knäcks under vårens lite kallare dagar. Jag brukar nästan varje år tvingas till byte pga. detta. (Nu är iofs. kanske mina vårdagar lite kallare än dina...)

Kanske har jag bara haft otur, men upplever mig ha större problem med stift från NGK än med motsvarande från Bosch och Nippondenso (även om det sistnämnda kanske låter lite illa ;).

Irridiumstiften skall ju vara bra på många sätt säger de som testat, utom möjligen för plånboken. På Ebay kan man dock köpa dem för bråkdelen av vad de kostar i Sverige.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Re: ojämn gång vintage -07

Inlägg av franssos »

Jag har en liknande Guzzi som din med samma års modell, redan som ny jag hade en påtagligt svacka vid 2000 v/m , flera California ägare på franska forum har haft samma problem och enligt dom det har att göra att cyklarna är så snål inställda vid 2000 v/m för att klara avgasutsläpp , för att slippa det jag har monterat en Power commander , hojen går med lite fetare blandning och det otäcka vid 2000 varv är borta .
Vid ett annat tillfälle jag har haft problem med min sidostöd givare som orsakade tändnings fel ett tag innan givare la av helt
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
greenguzzi
UppKomling
Inlägg: 7
Blev medlem: 22 maj 2013, 10:16
Mina motorcyklar: california vintage 2007

Re: ojämn gång vintage -07

Inlägg av greenguzzi »

Hej Franssos! Min nickar till vid ung. det varvtalet och om jag ligger och "smyger" i de trakterna och sedan axar går han som en påse nötter till att börja med. Har en powercomander liggandes till min V11, kan den månde passa/funka? V11:an går bättre utan :twisted: Björn
franssos skrev:Jag har en liknande Guzzi som din med samma års modell, redan som ny jag hade en påtagligt svacka vid 2000 v/m , flera California ägare på franska forum har haft samma problem och enligt dom det har att göra att cyklarna är så snål inställda vid 2000 v/m för att klara avgasutsläpp , för att slippa det jag har monterat en Power commander , hojen går med lite fetare blandning och det otäcka vid 2000 varv är borta .
Vid ett annat tillfälle jag har haft problem med min sidostöd givare som orsakade tändnings fel ett tag innan givare la av helt
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Re: ojämn gång vintage -07

Inlägg av franssos »

Den PC III som jag har på min passade på en Breva 750, jag fick mappa om cyckelen men dom kontakter passade på Califen, det är samma ECU
Jag kan tyvärr inte svara på din fråga men om du går på http://www.guzzitech.com kan hända att du finner svar
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Skriv svar