Sida 1 av 1

tändspolar

Postat: 14 jun 2014, 19:57
av bluebike
Har tänkt att byta tändspolar på min sp3,i ett försök att råda bot på att den klipper tändningen en millisekund då och då.Vet inte om det är dom som är kass,men det är inte brytarna(ja det är ombyggt till brytare) kondensatorer,stift kablar tändhattar.Så nu står spolarna på tur.Är det orginal som gäller,eller finns det andra som är bättre när jag ändå byter.Mvh Stefan

Re: tändspolar

Postat: 27 jun 2014, 21:14
av DeThomaso
Om jag kommer ihåg rätt så bytte jag till biltemas högeffektspolare på min 850 T när det begav sig. Det funkade mycket bra. Vad jag kommer ihåg så var det bara att ta bort de gamla och ersätta med dessa. Vet dock inte om dessa är kvar i Biltemas sortiment.
Tror det var denna som jag använde:

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... ole-53400/