Sida 1 av 1

Vibrerar alla smallblock mellan 3500-4000?

Postat: 09 jul 2014, 05:52
av OlofE
Min V7S -12 (med "nya" motorn) gör det. Vid 3700-3800 är det slagborrmaskin vid pådrag. Överallt annars i registret går den fint. Är alla såna? Det kanske är motorns inbyggda resonanspunkt? Det är inget stort problem, jag är mest nyfiken. Brukar det vara idé atht balansera smallblockarna?

//Olof

Re: Vibrerar alla smallblock mellan 3500-4000?

Postat: 09 jul 2014, 08:46
av H-O
Jo, min har också lite darr vid dom varvtalen. Fast det stör inte mig :) Jag är van vid vibbar då jag kört mest 2 cylindrigt i mitt liv.
Värsta hojen jag ägt vad gäller vibrationer var en 3 cylindrig Yamaha XS 850 -80 som jag köpte flång ny. Såna där
högfrekventa som gjorde att det pirrade i händerna långt efter att man kört. Sålde den efter en sommar....

Den tristaste hoj jag ägt var en Gold wing -81.Sålde den efter en sommar....

Re: Vibrerar alla smallblock mellan 3500-4000?

Postat: 09 jul 2014, 12:25
av ekoxen
Kan det inte beror på obalans mellan cylindrarna? En trottelsykronisering är kanske medicinen?

Re: Vibrerar alla smallblock mellan 3500-4000?

Postat: 09 jul 2014, 14:45
av poon
Det är väl bara ett trottelhus på de nya V7 modellerna, så det går väl inte att göra någon synkronisering av cylindrarna på dem.