Gör alla nya V7 så här?
Postat: 26 aug 2014, 18:34
Provar igen. Du som har erfarenhet av nya V7- motorn med enkelt trottelhus (från -12 tror jag), känner du igen det här: vibrerar elakt mellan 3600-3900, typ lagborrmaskin vid pådrag, särskilt på 4:an och 5:an? Och går fint överallt annars i registret?
Jag frågar för att få nån känsla för om det är en typegenskap ("they all do that, sir") eller om jag ska driva på att få den kollad ¨på garantin. Som det är nu så kommer jag på mig själv att undvika de varvtalen. Illa nog att byta hoj, faktiskt. Alltså, är detta en del av Guzzi-själen eller inte? Vad säger ni som kan?
//Olof
Jag frågar för att få nån känsla för om det är en typegenskap ("they all do that, sir") eller om jag ska driva på att få den kollad ¨på garantin. Som det är nu så kommer jag på mig själv att undvika de varvtalen. Illa nog att byta hoj, faktiskt. Alltså, är detta en del av Guzzi-själen eller inte? Vad säger ni som kan?
//Olof