Sida 1 av 1
Guzzi V 750 1971
Postat: 21 dec 2014, 13:21
av Bosse G.
Hej Vänner.
Har en liten läcka i toppen, ser att det ska sitta o-ringar någonstans, men vet ej var.
Någon som har en bild på var dom ska sitta?
Önskar er alla en God- Jul, och ett Gott- Nytt År.
Bosse G.
Re: Guzzi V 750 1971
Postat: 21 dec 2014, 16:17
av bluebike
under vipparmsbryggan
Re: Guzzi V 750 1971
Postat: 29 dec 2014, 16:26
av Bosse G.
Hej bluebike.
Tack för svar.
Det ska alltså va 4st. o-ringar på pinnbultarna, under vipparmsbryggan, kommer hålet för vipparmssmörjningen att hålla tätt då, eller ska
det också tätas?
Vet du någon i Sverige som säljer dessa o-ringar-packningar.
Gott-Nytt -År på dig.
Hälsn. Bosse G.
Re: Guzzi V 750 1971
Postat: 29 dec 2014, 17:04
av bluebike
bara på pinnbultarna,,om jag inte minns fel så är det inga vanliga o ringar,utan profilen på ringen är lite speciell,jag hadde nog pratat med harald cerone i göteborg,eller någon som skruvar guzzi,dom vet vilka det är du ska ha,dom nya handlarna ska ha reservdelsnummert för att plocka fram dom,och det vet jag inte vilket det är, får önska ett gott nytt år