Sida 1 av 1

Bakhjul Calle EV

Postat: 30 mar 2015, 20:55
av Janne G
Hej, jag har problem med att sätta tillbaka bakhjulet på Callen.
Det fattas 2-3mm på vänstersidan där bromsinfästningen och
distanshylsan sitter på axeln. Måste man pressa isär swingen
eller någon som har ett knep?. :evil:

Re: Bakhjul Calle EV

Postat: 30 mar 2015, 23:28
av Guzzikjelle
Har du fått in splinsen i slutväxeln ordentligt? har aldrigt upplevt detta på frugans Ev. Kjelle

Re: Bakhjul Calle EV

Postat: 31 mar 2015, 22:05
av Janne G
Jodå, den landar med ett klonk. Jag hade loss swingen och bytte några packningar i tryckstången tillkopplingen och återmonteringen av swingen var också en "trång" historia. Jag får prova att ta loss vänster stötdämpare igen och se om det går att pressa in hylsan.

Re: Bakhjul Calle EV

Postat: 04 apr 2015, 19:39
av Janne G
Problemet löst, det går enklare om man sätter rätt axel fram resp. bak :oops: .
Jag hade av båda för däckbyte och lyckades blanda rätt bra i lådan med
skruvar och muttrar. Verkstadshandboken gav dock vilseledande instruktioner
då man blandat ihop bromsoken mellan årsmodellerna 2000 och 2001. Min "borde"
haft en distanshylsa mellan hjul och ok då den har en "iskruvbar" låsmutter i swingen.
Men det kanske är därför man åker Guzzi :)

Nu har man nya däck, gummipackningar på tryckstången till kopplingen, ny olja och filter
så premiären sker nog imorgon eller på söndag och till veckan skall V11:an besiktigas.

Det skall bli +10 grader så säsongen är igång :D

Re: Bakhjul Calle EV

Postat: 05 apr 2015, 16:04
av Guzzikjelle
:oops: Så kan det gå om inte haspen i på :oops: