Bränslepump till Calle EV 01

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

guzziper
Guzziåkare
Inlägg: 43
Blev medlem: 19 apr 2010, 13:01
Mina motorcyklar: Califonia EV -02

Bränslepump till Calle EV 01

Inlägg av guzziper »

Tänkte starta upp idag, men motorn startade inte. Slutligen insåg jag att bränslepumpen inte lät när jag slog p tändningen och kollade säkringen som var hel. Mycket talar för att pumpen har "satt sig", eller? Hojen har stått i kallgarage under vintern, kan pumpen har fastnat beroende på kylan. Jag har knackat lite på den och funderar på att köra lite varmluft och knacka. Hur låter det? Går det få fart på pumpen, som funkade då jag ställde in hojen förra hösten, eller är det bara att få tag på en ny? Och var köper man den? jag fick höra av en klubbkamrat att det inte behöver vara en originalpump, men vad skall jag då ta fasta, prestanda o s v, på när jaga söker en ny pump.
Som grädde på moset så fastnade mekanismen i det låsbara tanklocket så nu har jag plockat isär ett sådant också.
Tacksam för pumptips.

PS. Apropå pumpar, har ni hört låten "Josefsson" med Owe Thörnqvist. Värd att googla på.
Janne G
GuzziFanatisk
Inlägg: 252
Blev medlem: 25 apr 2010, 19:52
Mina motorcyklar: V11 Sport-00, California EV -01. Tidigare; Honda CB450-71, BMW R100S-78
Ort: Torslanda

Re: Bränslepump till Calle EV 01

Inlägg av Janne G »

Hallå där,
sök på "bränslepump" här i forumet (knapp uppe till höger) så finns det varianter att
läsa om bl.a. ett relä.
Lycka till! :)
Gusse
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Bränslepump till Calle EV 01

Inlägg av Nicke »

Att inte bränslepumpen drar igång kan också i värsta fall vara ett tecken på att styrboxen gått till himmelen... Hoppas det bara är pumpen.
Ciao / Ne
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Bränslepump till Calle EV 01

Inlägg av Guzzikjelle »

Hur gick det med sidostödet uppfält ???
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Skriv svar