Relä till EV -01
Moderator: Moderatorer
Relä till EV -01
Min EV -01 startar inte vilket beror på att det inte kommer ström till bränslepumpen. Har pratat med både Italia Bike center och Biscaya Motor och fått tipset att det troligen är relät till bensinpumpen. På höger sida på säkringsplinten sitter det fem st relä, det längst bak med 5 stift och de övriga med 4 stift, och de sitter grupperade med start längst bak: 3 relä, 4 säkringar, 1 relä, 2 säkringar och ett relä.
Finns det någon i klubben som vet vilket relä som är kopplat till bränslepumpen?
Känns lite korkat att köpa fem nya relä då felet ju fortfarande kan sitta någon annan stans.
Undrar dessutom om det finns någon i klubben som har någon slags verkstadshandbok eller manual till EV. Den som följer med cykeln är verkligen inget att hurra för.
Per
Finns det någon i klubben som vet vilket relä som är kopplat till bränslepumpen?
Känns lite korkat att köpa fem nya relä då felet ju fortfarande kan sitta någon annan stans.
Undrar dessutom om det finns någon i klubben som har någon slags verkstadshandbok eller manual till EV. Den som följer med cykeln är verkligen inget att hurra för.
Per
-
- Kassör & Medlemsregistrator
- Inlägg: 1201
- Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
- Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
- Ort: Österbymo
Re: Relä till EV -01
Hej prova att ta ut alla o lite kontaktsprej och sen tillbaka.
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Medlemregistrator
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: Relä till EV -01
Dessutom brukar ju reläerna (åtminstone några av dem) att vara likadana. Det betyder att man ju i så fall kan byta plats på dem och se om det fortsätter felas. På V10-hojarna rekommenderades det på något forum att byta ut bosch-reläerna mot motsvarande av något Amerikanskt fabrikat. Tobbe har koll på det där...
Ciao / Ne
Re: Relä till EV -01
Kontaktsprej har jag redan provat. Om jag märker upp reläna med 4 stift på sina ursprungsplatser och byter plats, så återstår ändå det 5:e med 5 stift. Kan man med mer kunskaper än mina lista ut vad detta relä är kopplat till?
Per
Per
-
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 252
- Blev medlem: 25 apr 2010, 19:52
- Mina motorcyklar: V11 Sport-00, California EV -01. Tidigare; Honda CB450-71, BMW R100S-78
- Ort: Torslanda
Re: Relä till EV -01
Fick du verkstadshandboken jag PM:ade till dig?
Landar i e-postlådan kanske?
Landar i e-postlådan kanske?
Gusse
Re: Relä till EV -01
Har jag missat en verkstadshandbok ber jag om ursäkt. Jag är inte så digital och har kanske tryckt på fel knapp.
Per
Per
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: Relä till EV -01
Det här hittade jag på ett forum:
"Most Guzzi riders change the electrical relays on the EV because the stock relays are not reliable. It is not expensive to do."
Så, då kan du väl hoppas att det är det som är problemet.
Ska kolla vidare och se hur reläerna är placerade...
"Most Guzzi riders change the electrical relays on the EV because the stock relays are not reliable. It is not expensive to do."
Så, då kan du väl hoppas att det är det som är problemet.
Ska kolla vidare och se hur reläerna är placerade...
Ciao / Ne
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: Relä till EV -01
Här finns manualer att ladda ner:
http://www.guzzitech.com/forums/resources/?page=4
Du behöver skapa en användare för att kunna ladda ner manualer, men det är lätt och kostar gratis...
http://www.guzzitech.com/forums/resources/?page=4
Du behöver skapa en användare för att kunna ladda ner manualer, men det är lätt och kostar gratis...
Ciao / Ne