Sida 1 av 1

FÄRG

Postat: 24 maj 2015, 18:59
av joakim
IMG_56544.jpg
(454.81 KiB) Nerladdad 121 gånger
IMG_56544.jpg
(454.81 KiB) Nerladdad 121 gånger
Hmm nån som har tips på vart man får tag i passande röd guzzi färg till en rödvit sp1000 -84

Re: FÄRG

Postat: 26 maj 2015, 09:25
av Nicke
I "MG-Bibeln" - Guzzilogy finns färgkoder till alla modeller och lite till, men det var kanske inte din fråga?

Jag kan slå upp det ifall det är din fråga... :)

Re: FÄRG

Postat: 26 maj 2015, 16:18
av joakim
Nicke skrev:I "MG-Bibeln" - Guzzilogy finns färgkoder till alla modeller och lite till, men det var kanske inte din fråga?

Jag kan slå upp det ifall det är din fråga... :)

Det vore toppen om du kunde :-)

Re: FÄRG

Postat: 26 maj 2015, 18:01
av Nicke
Guzziology... Man blir allt imponerad när man orkar bläddra lite i den. Den levererar mer än man visste att man ville och behövde veta...

Så här står det för 1000 SP NT, 82 - 84:

Color: Light Red
Code: 107
2-Tone: 410
Frame: Bright Black
Code: 532

Samma röda färg, eller åtminstone färgkod används också på:
Strada 750 & 1000 - 93, Quota 1000 - 96, Daytona 1000 - 92 till 95, 1100 Sport - 95, 1100 Sport ie. - 97

Intressant här är att: Daytona Racing - 96, Daytona RS - 96 till 97 och 1100 Sport Corsan - 98 använder en något mörkare röd nyans som hetet "Guzzi Red", med kod 109...

De gula ärtorna Centauro GT, 1100 Sport ie. samt 1100 Sport Corsa är begåvade med färgen "BroomYellow", kod: 046...

Se där, nu fick du också veta mer än du visste att du behövde... :wink:

Ps! Eventuellt är några av årsmodellsbeteckningarna förskjutna ett år pga, annan tradition...

Re: FÄRG

Postat: 26 maj 2015, 19:48
av joakim
Tackar supernajs med överflödig information som man gillar :-)
Nu är det bara sätta igång och leta färg.

Tänkt göra lite helgerån och sätta en BMW R90S kåpa på guzzin nämligen :x

Re: FÄRG

Postat: 26 maj 2015, 20:15
av Nicke
Många färgbutiker blandar ju nuförtiden till den kullör du vill ha genom att scanna en lackad yta. Du kan ju tom. få den "förpackad" i vanliga sprayburkar.

Re: FÄRG

Postat: 26 maj 2015, 22:19
av joakim
Nicke skrev:Många färgbutiker blandar ju nuförtiden till den kullör du vill ha genom att scanna en lackad yta. Du kan ju tom. få den "förpackad" i vanliga sprayburkar.
de låter ju väldans smidigt, får leta om jag hittar nån son rackare i Uppsala

Re: FÄRG

Postat: 27 maj 2015, 17:08
av poon
Här är en som finns i Uppsala,
http://fordonshobby.se/index.php

Sedan finns det också Upplands Bilfärg http://www.ubf.se/index.asp