GPS montage på en Norge 1200
Postat: 15 nov 2015, 14:02
Hej alla
Utöver den Lario jag pillar med i garaget så tillkomer det en Norge 1200 2006 års modell kommande vecka. Jag ska montera dit en gps, antingen en Garmin Zumo eller en Tom Tom Rider 400 och funderar på hur jag ska lösa fastsättningen. De flesta fästen är anpassade för runda 22mm styren medan Norge har en typ av gjuten aluminium styre av fyrkantskaraktär. Finns det någon som löst detta redan och kan dela med sig av kunskapen? Helst vill jag få dit den kring vindrutans fästen men alternativ finns ju kring toppen av bromsvätskebehållaren, backspegelarmar m.m.
Tips?
Thomas Nyvell
Utöver den Lario jag pillar med i garaget så tillkomer det en Norge 1200 2006 års modell kommande vecka. Jag ska montera dit en gps, antingen en Garmin Zumo eller en Tom Tom Rider 400 och funderar på hur jag ska lösa fastsättningen. De flesta fästen är anpassade för runda 22mm styren medan Norge har en typ av gjuten aluminium styre av fyrkantskaraktär. Finns det någon som löst detta redan och kan dela med sig av kunskapen? Helst vill jag få dit den kring vindrutans fästen men alternativ finns ju kring toppen av bromsvätskebehållaren, backspegelarmar m.m.
Tips?
Thomas Nyvell