Sida 1 av 1
LM III. Striping the rear wheel hub?
Postat: 01 apr 2016, 16:05
av Kula
Jag har tänkt att lacka om hjulen på min LM III. Har tagit bort "friction ring `4`fig.162. Men hur får jag bort "cush drive plate" `5`?
Har försökt med ett par krokar diagonalt och lyfter då fälgen utan att det släpper. Någon som har erfarenhet/ tips?
Re: LM III. Striping the rear wheel hub?
Postat: 01 apr 2016, 17:28
av Guzzikjelle
5 sitter ryckutjämnaren och borde gå att vicka för att få ut ur gummiklossarna som är ryckutjämnare, karske har vulkat fast i dom. Kjelle
Re: LM III. Striping the rear wheel hub?
Postat: 01 apr 2016, 19:27
av Kula
Guzzikjelle skrev:5 sitter ryckutjämnaren och borde gå att vicka för att få ut ur gummiklossarna som är ryckutjämnare, karske har vulkat fast i dom. Kjelle
Jag tror också att dom har fastnat och är rädd att använda för mycket våld. Det blir så jobbigt då. Men om det inte finns något annat sätt så..
Re: LM III. Striping the rear wheel hub?
Postat: 02 apr 2016, 21:47
av Kula
Kula skrev:Guzzikjelle skrev:5 sitter ryckutjämnaren och borde gå att vicka för att få ut ur gummiklossarna som är ryckutjämnare, karske har vulkat fast i dom. Kjelle
Jag tror också att dom har fastnat och är rädd att använda för mycket våld. Det blir så jobbigt då. Men om det inte finns något annat sätt så..
Lösningen för mig blev att arbeta från andra hållet. bort med bromsskivan, dom båda hjullagren. sen när jag knackade på hubben så lossnade "ryckutjämnaren". -seger!
Re: LM III. Striping the rear wheel hub?
Postat: 03 apr 2016, 22:37
av Guzzikjelle
Grattis o lycka till med resten.