Ny Motoguzzi V7, stötdämparjustering
Postat: 04 jul 2016, 19:58
Ny medlem, tack för inträdet.
Hämtade min nya Motoguzzi V7 Special 2015 nyligen.
Bilden visar Guzzin före första turen.
Hemvägen blev slingrig. Guzzi ville gärna driva till höger.
Hemma skruvade jag ner förspänningen i bakstötdämparna 10 mm och sedan gick Guzzin stabilt.
Jag väger ju bara 66 kg så Guzzin blev för hög bak gissar jag med min låga vikt.
Fortfarande lite stötigt jmf med min gamla BMW R75/5.
Jag skruvade ner lite till men upplevde att den nästan blev mer stötig.
Vilka erfarenheter har ni beträffande inställning av stötdämpare?
Vinner jag något på att montera nya dämpare med mer justering såsom dämparna till V7 racer?
Njuter fortfarande av att köra denna läckerhet.
Hämtade min nya Motoguzzi V7 Special 2015 nyligen.
Bilden visar Guzzin före första turen.
Hemvägen blev slingrig. Guzzi ville gärna driva till höger.
Hemma skruvade jag ner förspänningen i bakstötdämparna 10 mm och sedan gick Guzzin stabilt.
Jag väger ju bara 66 kg så Guzzin blev för hög bak gissar jag med min låga vikt.
Fortfarande lite stötigt jmf med min gamla BMW R75/5.
Jag skruvade ner lite till men upplevde att den nästan blev mer stötig.
Vilka erfarenheter har ni beträffande inställning av stötdämpare?
Vinner jag något på att montera nya dämpare med mer justering såsom dämparna till V7 racer?
Njuter fortfarande av att köra denna läckerhet.