tönkte serva min Norge i Stockhomstrakten

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

DeThomaso
GuzziFanatisk
Inlägg: 159
Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.

tönkte serva min Norge i Stockhomstrakten

Inlägg av DeThomaso »

Hej alla!
I samband med mitt, minst sagt struliga inköp av den Norge jag nu har så fick jag en värdecheck för en service hos någon av Pro Bikes anläggningar. Men innan jag ens gör ett försök att beställa tid så vill jag ha råd, från er som har erfarenhet från de olika verkstäderna, om vilka som vet vad de gör. Jag har rätt dåliga erfarenheter hittills så era erfarenheter är värdefulla för mig i mitt beslut. Vill ni inte posta här så maila mig eller ta kontakt på Fb/Messenger. Jag vill läsa om allt bra/dåligt då det är viktigt för mig vem som pular med mina hojar!

Tack på förhand
Thomas nyvell
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
thanngg
Guzziåkare
Inlägg: 35
Blev medlem: 08 apr 2009, 08:17
Mina motorcyklar: Honda VFR 750, Suzuki RSE 650, Yamaha Wild Star, Honda CR500, Griso 850 (Bättre och bättre!), en till Wild Star, Le Mans III, Ducati 916 SPS, en till Wild Star, en Katana 1100 1982
Ort: Västerås

Re: tönkte serva min Norge i Stockhomstrakten

Inlägg av thanngg »

Min uppfattning av ProBike är att de egentligen bara är intresserade av Harley. Om man frågar nåt om Guzzi eller Aprilia, så vet de ofta inte vad som är fram och bak. GuzziCenter vet jag inte om de överhuvudtaget håller på längre... Italia Bike Center i Arboga är väl den jag skulle rekommendera. Om du lämnar in på service på vintern, så kommer de och hämtar cykeln oxo. Sedan levererar de tillbaka den efter färdig service. Gratis. Ganska trevligt...
Guzzi
Guzzifantast
Inlägg: 60
Blev medlem: 30 jun 2007, 01:12
Ort: Tyresö

Re: tönkte serva min Norge i Stockhomstrakten

Inlägg av Guzzi »

GuzziCenter var bra när Ulle hade hand om ruljansen. Men sen...
En kompis hade ett försäkringsärende och tog kontakt med GuzziCenter på våren. Det här måste varit 2014. Det var inte värre än att han kunde köra med den över sommaren så de kom överens om att han skulle lämna in den efter sommaren. Men under sommaren skulle ärendet handläggas, jagas delar, ta fram kostnadsberäkning och så vidare, så att allt var klart efter sommaren. Men inget hände, vad vi vet, för försäkringsbolaget hörde inget och kompisen hörde heller inget. Mycket möjligt att det jobbades med ärendet men det var inget de kunde kommunicera i alla fall. Inte ens på direkt fråga. När kompisen fick tag på GuzziCenter på telefon så lovade killen att han skulle återkomma men inget hördes. På mejl svarade de över huvud taget inte.
Det slutade med att kompisen fick vända sig till Probike i Sollentuna istället. Och de gjorde ett bra jobb. Men det här vara på temat att byta ut delar. Hur de är när det blir mer Guzzi-relaterat skruvande har jag ingen aning om.
För egen del skulle jag nog inte vända mig till någon av dem. Men så försöker jag ju lösa det mesta själv också.
Moto Guzzi V1000 Convert -75
Honda GL1200 -87
Citroen C5, 3,0 V6 automat Exclusive
Citroen C5, 2,0 Break
Fiat Barchetta
Fram King Clipper
Crescent Compact
v10
Guzziåkare
Inlägg: 46
Blev medlem: 15 dec 2008, 20:46
Mina motorcyklar: Le mans v11 California 2.Tidigare:Stelvio 1200ntx MG 1100 sport . MG Centauro. Bmw r1150rt . Bmw r1150gs. Africa twin. Suzuki dr800. Honda cbx 550. Harley 750 -47. Yamaha as2 125

Re: tönkte serva min Norge i Stockhomstrakten

Inlägg av v10 »

Servade min nya Stelvio idag på pro bike Göteborg.
När jag betalt och skulle hämta hojen i verkstaden fråga jag meken om de va mycket glapp på ventilerna.
Nä de har jag ingen utbildning på blev svaret!!!
Vad säger man?
Ska inte toppen efterdras också?
Vad tar man sej till? Ett fall för konsumentombudsmannen?
asaleo
Guzziåkare
Inlägg: 31
Blev medlem: 03 jul 2016, 23:02
Mina motorcyklar: Motoguzzi V7 Special 2015
BMW R75/5

Re: tönkte serva min Norge i Stockhomstrakten

Inlägg av asaleo »

Första 100 mila service för min Motoguzzi V7 II Special skall innehålla oljebyten, dragning av toppen och kontroll av ventilspelet.
Jag fick justera mina ventiler något, inte mycket. Drog föresten runt motorn med bakhjulet. Främre kåpan har 11 bultar som skall lossas för att komma åt vevaxeln.
Dragningen av toppen finns bara med vid 100-milaservicen.
Gjorde allt själv eftersom det är långt till verkstaden för mig. De var också fullbelagda och jag var tveksam om de tar hand om min Guzzi på rätt sätt.
Jag är medveten om garanti-aspekten men det är som med försäkringar, ibland tar man dem och ibland inte.
v10
Guzziåkare
Inlägg: 46
Blev medlem: 15 dec 2008, 20:46
Mina motorcyklar: Le mans v11 California 2.Tidigare:Stelvio 1200ntx MG 1100 sport . MG Centauro. Bmw r1150rt . Bmw r1150gs. Africa twin. Suzuki dr800. Honda cbx 550. Harley 750 -47. Yamaha as2 125

Re: tönkte serva min Norge i Stockhomstrakten

Inlägg av v10 »

Ok ja man får väl göra det själv ja...
Biscaya ska visst bli auktoriserad guzzi verkstad i höst ...
Kan man få tag på verkstadshandbok till stelvio ntx 2016?
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: tönkte serva min Norge i Stockhomstrakten

Inlägg av geguzzi »

min 3000 milservice på Probike innan den slagit över trodde de släckt service lampan men på semester tändes lampan för service alltså glömt den ingen har lyckas släcka service lampan på service i Sverige provat på 3st ställen...

på denna sida hittar du allt till stelvio och lite godis...bara göra inloggkonto och bra forum.
http://www.guzzitech.com/

geguzzi
v10 skrev:Ok ja man får väl göra det själv ja...
Biscaya ska visst bli auktoriserad guzzi verkstad i höst ...
Kan man få tag på verkstadshandbok till stelvio ntx 2016?
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
v10
Guzziåkare
Inlägg: 46
Blev medlem: 15 dec 2008, 20:46
Mina motorcyklar: Le mans v11 California 2.Tidigare:Stelvio 1200ntx MG 1100 sport . MG Centauro. Bmw r1150rt . Bmw r1150gs. Africa twin. Suzuki dr800. Honda cbx 550. Harley 750 -47. Yamaha as2 125

Re: tönkte serva min Norge i Stockhomstrakten

Inlägg av v10 »

Tackar tackar!
Skriv svar