Hej! Nån som provat sån där sak?
Min Stelvio är lite "ryckig" i gången i stadstrafik.
Kanske finns bättre grejer?http://www.ebay.com/itm/112146371681
Boosterplug
Moderator: Moderatorer
- Raz
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
- Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12 - Ort: Brottby
Re: Boosterplug
Min magkänsla är att det är "snake oil". Det är nog mer lönsamt att se till att motorn är i bra trim (såsom ventiljustering osv). Men det är bara min personliga åsikt. Problemet med såna där attiraljer är att nästan alla som köpt dem kommer att svära på att det blev bättre, av orsaker som inte har ett smack att göra med huruvida det blev så eller inte (placeboeffekt, efter-köps-psykologi och så vidare) så det är svårt att få opartiska recensioner.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Alive and ticking
The world is my dyno!
-
- Guzziåkare
- Inlägg: 31
- Blev medlem: 03 jul 2016, 23:02
- Mina motorcyklar: Motoguzzi V7 Special 2015
BMW R75/5
Re: Boosterplug
Jag har också ryckig gång i min Moto Guzzi V7 II 2015 på låga varv och låg belastning.
Den är inte så rolig att köra då. Jag måste hålla ett högt varv för att få det lite lugnare.
Jag antar att programmet som styr insprutningen är för snålt ställt för en lugn gång på låga varv och låg belastning.
Miljökraven är ju hårda i dag.
Söker man på nätet hittar man mycket om "remapping of ECU"
Om det finns en beprövad lösning till jämnare gång skulle jag vara spekulant.
Finns det någon bland er som kan det här med styrningen av insprutningen?
Med någon slags "remapping" skulle jag kanske slippa tjuvstannandet de första 200 metrarna som jag nu måste hindra med hjälp av gasen.
Jag tog en tur på min gamla BMW R75/5 häromdagen och blev överraskad av hur lugnt den gick i låg fart jämfört med Guzzin.
Jag tyckte ju förr att BMW:n var svårkörd i låga farter.
Jag antar att ECU står för "Emission control unit"
Min mapping är av version 4533V796
Den är inte så rolig att köra då. Jag måste hålla ett högt varv för att få det lite lugnare.
Jag antar att programmet som styr insprutningen är för snålt ställt för en lugn gång på låga varv och låg belastning.
Miljökraven är ju hårda i dag.
Söker man på nätet hittar man mycket om "remapping of ECU"
Om det finns en beprövad lösning till jämnare gång skulle jag vara spekulant.
Finns det någon bland er som kan det här med styrningen av insprutningen?
Med någon slags "remapping" skulle jag kanske slippa tjuvstannandet de första 200 metrarna som jag nu måste hindra med hjälp av gasen.
Jag tog en tur på min gamla BMW R75/5 häromdagen och blev överraskad av hur lugnt den gick i låg fart jämfört med Guzzin.
Jag tyckte ju förr att BMW:n var svårkörd i låga farter.
Jag antar att ECU står för "Emission control unit"
Min mapping är av version 4533V796
Senast redigerad av 1 asaleo, redigerad totalt 11 gånger.
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Inlägg: 4139
- Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: Boosterplug
Hej. Ni vet väl att det finns en sökfunktion på detta forum?
Allt är ju ännu inte avhandlat, men det mesta... .
viewtopic.php?f=27&t=5255&p=22701&hilit=Fetare#p22701
Allt är ju ännu inte avhandlat, men det mesta... .
viewtopic.php?f=27&t=5255&p=22701&hilit=Fetare#p22701
Ciao / Ne