Griso 850 med skum hastighetsmätare.

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
poon
GuzziFanatisk
Inlägg: 143
Blev medlem: 09 aug 2009, 01:14
Mina motorcyklar: **** BREVA 750 2004
GRISO 850 2006
Ort: Vårberg STHLM

Griso 850 med skum hastighetsmätare.

Inlägg av poon »

Min hastighetsmätare på Grison har uppfört sig lite konstigt ett par gånger senaste månaden.
Helt plötsligt så börjar den att gå upp och ner i hastighet utan att jag ändrar på min hastighet och ibland går den ner helt till noll för att sedan hoppa igång igen.
Ett par gånger så har den slutat visa något alls och servicelampan tänds, för att vid omstart börja funka igen.
Jag har hafr ett liknande problem på min Breva 750, den började också att gå upp och ner när jag åkte för att sedan sluta funka helt överhuvudtaget, på den bytte jag givaren som sitter vid bakhjulet, och det löste problemet. Men på min Griso så kan den gå en hel vecka utan att det är några problem med den, tänkte höra om det är någon mera här som varit ute för samma sak och om det hjälpte med att byta ut givaren?

/Peter
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Griso 850 med skum hastighetsmätare.

Inlägg av Guzzikjelle »

Hej borde vara givaren. Har sammaproblem med varvräknaren på en California Special som skall bytas givare på.
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Skriv svar