packväskor till 1100 sport?

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

towj
UppKomling
Inlägg: 20
Blev medlem: 19 nov 2016, 00:34

packväskor till 1100 sport?

Inlägg av towj »

Någon som har tips på packväskor till min 1100 sport?

Antingen till tank eller traditionella väskor på sidorna som passar bra på dessa?

Väska till kutsen skulle också kunna fungera :)
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: packväskor till 1100 sport?

Inlägg av Nicke »

Finaste tankväskan som fästs i formsytt tankskydd finns ju att köpa av märket "Bagster". De tillverkar också en riktigt bra kutsväska som heter "Whoppa bag". man fäster ett par dragkedjeförsedda fästbitar i rören under dynan. Dessa fälls fram och väskan zippas fast när man behöver den.

Jofama har en bra och praktisk sadelväska i två storlekar. denna hängs över pasagerardynan och blir en sorts sidopackväska. Finns också fin sådan i annat fabrikat som jag har, men inte minst namnet på.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: packväskor till 1100 sport?

Inlägg av Nicke »

Mina nyaste favoriter är dock den snygga combo från Axio. Tankväska som kan byggas ut med "tech pack". Kutsväska som nästan ser ut att vara gjord för permanent montering på Daytona/1100 Sport:en.

Dessutom finns matchande ryggsäck. Kutsväskan är grymt svår att få tag i, men de andra delarna kan man just nu hitta billigt hos "Checkay motor" som ska sluta sälja dessa i Sverige.
http://www.checkray.se/axio/index.htm

Checkay säljer ju förövrigt den snygga och prisvärda Tricolore-handsken. Den fodrade, vattentäta varianten spöar många betydligt dyrare handskar i funktion.

Säger du att du är medlem i klubben (och är det) brukar det bjudas rejäl rabatt.

http://www.checkray.se/axio/tankvaska_silver.html

http://www.checkray.se/axio/tailbag_carbon.html
Ciao / Ne
towj
UppKomling
Inlägg: 20
Blev medlem: 19 nov 2016, 00:34

Re: packväskor till 1100 sport?

Inlägg av towj »

Tackar för dessa fina tips!
Kutsväskan var ju grymt snygg, jag får forska lite i om det går att få tag i den :)
towj
UppKomling
Inlägg: 20
Blev medlem: 19 nov 2016, 00:34

Re: packväskor till 1100 sport?

Inlägg av towj »

Det blev en tankväska+techbag ifrån axio, dessvärre var de slut i rödfärg, så det fick bli i silver.
Men jag fick ett väldigt bra pris då de tydligen haft en utförsäljning av dessa nyligen.

Såg att det finns en röd på blocket, får se om den finns kvar när lönen trillar in :)

Tailbag en var dock svårare, får hålla utkik på begagnat marknaden.
Skriv svar