Sida 1 av 1

Styrlager V50 Monza

Postat: 17 jul 2017, 19:09
av Sturestelben
Är det någon som har kristallklara erfarenheter av styrlager på en Monza?
Det är ju lösa kulor och jag har köpt nya lagerbanor samt en del nya kulor då det försvann en hel hög när jag skruvade isär det.

Jag har skruvat i hop det enligt alla konstens regler men lika fullt så glappar det när jag monterar på gaffelbenen och rycker lite.
Kan det vara de presspassade lagerbanorna i styrhuvudet som är kassa?
Kan man byta dom och var får man tag på sådana?
Allt jag hittar är ju bara lagerbanor...

Eller har jag helt enkelt fel antal kulor i? 22+22 st...

Mvh Anders

Re: Styrlager V50 Monza

Postat: 18 jul 2017, 22:24
av Rolf Halvorsen
Hei

Jeg søkte opp delekatalog for din modell hos Teo Lamers. Der kan det bekreftes at du skal ha 22+22kuler.

Det finnes en nedre og en øvre halvdel for disse kulene, og 2 deler som er festet på rammen.

Trenger du mer hjelp?

Rolf

Re: Styrlager V50 Monza

Postat: 21 jul 2017, 22:23
av Sturestelben
Hej Rolf,

Jag har varit i kontakt med Biscaya Racing i Alingsås.
De ska hjälpa mig att leta reda på endera nya fasta lagerbanor eller en modernare variant som inte kräver lösa kulor.

Problemet blir väl sen när man ska försöka få ur de gamla lagerbanorna och få i dom nya.

// Anders

Re: Styrlager V50 Monza

Postat: 22 jul 2017, 09:21
av Rolf Halvorsen
Slå dem ut med en lang metallstang fra motsatt side - eller kjøp Blind Bearing puller fra Biltema.
Rolf