Mjukvara orginalmapp stelvio

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Qvarnan
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: 13 feb 2018, 17:51
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Stelvio NTX -11
Moto Guzzi California II -83
Moto Guzzi 850t Café -75
Harley Davidson -72
Yamaha XTZ660 - 91
Husqvarna M30 -53

Mjukvara orginalmapp stelvio

Inlägg av Qvarnan »

Halloj!
Vet någon av alla er vart man kan få tag på senaste stelvio-mappningen från det att det blev rulllyftare istället för "flat tappets".
Är också nyfiken på om någon mer av er haft haveriet på 8v och hur ni fick hjälp eller inte.
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Mjukvara orginalmapp stelvio

Inlägg av geguzzi »

Hej

mappningen har jag inte koll på
om du har den gamla så är det bara gå på SPG/probike om det är problem med motor så bjuder fabriken på delar men jobbet får du stå för, vet inte om någon byt i Sverige?
tror jag lagt in vilken serie nummer på motor man ska ha för att de ska ha byt till bra grejor, även de gamla lyfterna funkar bra, det är bara om härdningen är dålig vissa hojar har gått hur bra om helst.
se på andra forum som
http://www.guzzitech.com/forums/
http://www.razyboard.com/system/user_stelvioforum.html
http://www.guzziriders.org/stelvio-prob ... c2539.html

geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Qvarnan
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: 13 feb 2018, 17:51
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Stelvio NTX -11
Moto Guzzi California II -83
Moto Guzzi 850t Café -75
Harley Davidson -72
Yamaha XTZ660 - 91
Husqvarna M30 -53

Re: Mjukvara orginalmapp stelvio

Inlägg av Qvarnan »

Ok tack!
Jasså, jag förstod det som att alla tidiga 8v förr eller senare rasar. Min märke jag det på då jag fick ställa om ventilspelet ofta, och sista hundra milen på en råare motorgång.. Börja kolla vacuum och grejer innan jag läste mig till det givna problemet, slog isär hojen och det var skrot efter 3000mil :roll:

Ej köpt hos probike eller spg och probike kunde inte ta åt sig min hoj då när jag ringde, så fixade egna delar genom italien men behöver någon som laddar i nyare mjukvaran som sagt nu med andra kammar och lyftare.. Kollade med italian bike center men de sa ifrån att de inte sysslar med guzzi längre. :/ probike sthlm var inte heller intresserade av att hjälpa till med mjukvara, så jag får leta vidare.
musse
GuzziFanatisk
Inlägg: 125
Blev medlem: 10 maj 2007, 05:45
Mina motorcyklar: MG V850-T5-84,,NSU Superlux-56,HVA Populär-58,MG V85 TT Speciale.Crescent Skoterett 64
Ort: Vetlanda

Re: Mjukvara orginalmapp stelvio

Inlägg av musse »

Hör med Biscaya de gjorde uppdatering på min Norge.

M.V.H. Musse
T-5 Forewer
asaleo
Guzziåkare
Inlägg: 31
Blev medlem: 03 jul 2016, 23:02
Mina motorcyklar: Motoguzzi V7 Special 2015
BMW R75/5

Re: Mjukvara orginalmapp stelvio

Inlägg av asaleo »

Du kan köpa en uppdaterad mapping för 2-lambdas Stelvio roller tappets från Beetle och installera.
https://www.griso.org/#
Bodde du i Västeråstrakten kunde jag ha hjälpt till med inläsningen.
Användarvisningsbild
ekoxen
GuzziFanatisk
Inlägg: 555
Blev medlem: 19 nov 2008, 08:36
Mina motorcyklar: .
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10

Tidigare: Honda CB 125, Yamaha XJ650, Suzuki GS 1000G, GSX 1100EF & ES
Ort: Hammar, Kungälv

Re: Mjukvara orginalmapp stelvio

Inlägg av ekoxen »

Qvarnan skrev:Halloj!
Vet någon av alla er vart man kan få tag på senaste stelvio-mappningen från det att det blev rulllyftare istället för "flat tappets".
Är också nyfiken på om någon mer av er haft haveriet på 8v och hur ni fick hjälp eller inte.
Jepp, min 1200 Sport började ticka i höstas, vid 1300 mil. Coatingen har precis börjat släppa, tur jag hörde det i tid ... eller snarare en kompis eftersom jag alltid har proppar i öronen då jag kör.
Bett Probike kolla om jag kan få delar, men då den årliga servicen inte är dokumenterad (bara 100 & 1000 mil) lär det vara kört.

Micke
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
Användarvisningsbild
ekoxen
GuzziFanatisk
Inlägg: 555
Blev medlem: 19 nov 2008, 08:36
Mina motorcyklar: .
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10

Tidigare: Honda CB 125, Yamaha XJ650, Suzuki GS 1000G, GSX 1100EF & ES
Ort: Hammar, Kungälv

Re: Mjukvara orginalmapp stelvio

Inlägg av ekoxen »

Probike ville inte ens kolla med generalagenten, och bemödade sig inte ens att svara på mitt mail med frågan. Efter att försökt få verkstan att ens svara i telefon under en vecka, kom jag fram i dag och fick totalnej.

Marcussen i Halmstad hade i a f pratat med generalagenten som sagt att de bara ersätter vid haveri. Att jag konstatera skadan i tid hade jag inget för. Fylla motorn med metallspån är jag inte intresserad av, får åtgärda deras kvalitetsbrister på egen bekostnad.
Konstaterat det förr, Guzzi är inget att satsa på om man vill ha ett bekymmersfritt MC-ägande.
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
Skriv svar