Verkstad för 1000-milaservice

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

H-O
GuzziFanatisk
Inlägg: 131
Blev medlem: 28 sep 2009, 19:19
Mina motorcyklar: V85 TT 2019
NV 36 1953
I lagens ögon också dessa små MC:
9 Zündapp
3 Kreidler
Ort: Ullånger

Re: Verkstad för 1000-milaservice

Inlägg av H-O »

bluebike skrev: mycket trevliga,han tog sig tid att visa och berätta vilka svagheter som guzzi har och vad man gör åt dom.kan rekomenderas.

Med vänlig hälsning Stefan

Intressant, törs man fråga vad dom hade för åsikter om svagheterna? Och ev åtgärder mot dem?
bluebike
GuzziFanatisk
Inlägg: 154
Blev medlem: 31 okt 2013, 18:15
Mina motorcyklar: sp3, california 1100

Re: Verkstad för 1000-milaservice

Inlägg av bluebike »

H-O skrev:
bluebike skrev: mycket trevliga,han tog sig tid att visa och berätta vilka svagheter som guzzi har och vad man gör åt dom.kan rekomenderas.

Med vänlig hälsning Stefan

Intressant, törs man fråga vad dom hade för åsikter om svagheterna? Och ev åtgärder mot dem?

Hej! Ja nu berättade han utifrån den hojen som jag har, en EV 01,knappt 9000 mil den med den svarta motorn men inte hydrauliska lyftare. När han kopplat upp den mot nån datagrunka så kunde han se att det börjar bli dags att göra vid topparna, men när man gör det så ska man inte köpa original styrningar. Därefter visade han en motor av samma årsmodell som min som hade gått ungefär samma och sa, "Titta på kam och släpor så får du se pitting (heter det så?) när topparna ändå är av så kollar man även detta", och han rekommenderade en annan kam om original uppvisade slitage, Han tog en provtur och när han kom tillbaka så sa han att den går bra men med ett visst oljud i femmans växel, inget ovanligt.Detta dubbelkollade jag med Rolf Halvorsen och han sa samma sak. Fick även ett snack med en annan mek. som väldigt ingående berättade om hur man bestyckar en Honda cbx 1000 som han höll på med. I mitt tycke en väldigt seriös firma, rent och snyggt överallt, två mekaniker, ägaren och en anställd som pratar bra engelska, samt hans fru/sambo som höll i det administrativa får man förmoda. Det Ligger ca 10 mil söder om Travemünde, några mil öster om Hamburg, helt perfekt för service när man ändå är på väg söderut. Funderar på om jag ska lämna in den och få allt gjort där eller göra det själv och spara en del pengar, men får säkert köpa en del specialverktyg, diverse shims, skicka toppar och annat hit och dit samt lägga en massa mer tid på det än en som inte gör annat, och så får man garanti på jobbet.


Med vänlig hälsning
Stefan
H-O
GuzziFanatisk
Inlägg: 131
Blev medlem: 28 sep 2009, 19:19
Mina motorcyklar: V85 TT 2019
NV 36 1953
I lagens ögon också dessa små MC:
9 Zündapp
3 Kreidler
Ort: Ullånger

Re: Verkstad för 1000-milaservice

Inlägg av H-O »

Okej, tack för ditt svar!

/Hasse
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Verkstad för 1000-milaservice

Inlägg av Guzzikjelle »

Och vad heter den firman? O gärna kontaktuppgifter dit. Kjelle
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
bluebike
GuzziFanatisk
Inlägg: 154
Blev medlem: 31 okt 2013, 18:15
Mina motorcyklar: sp3, california 1100

Re: Verkstad för 1000-milaservice

Inlägg av bluebike »

Guzzikjelle skrev:Och vad heter den firman? O gärna kontaktuppgifter dit. Kjelle
Hej Kjelle

Här är hemsidan

http://doc-jensen.de/


om du tittar på hans facebooksida så finns där en jättefin lemans 111 som går i sverige som han har byggt,vet inte om han är med i klubben, men du kan ju alltid ta kontakt med honom och fråga vidare vad han har för erfarenheter av firman. Men det lilla jag hade med honom att göra så verkade han väldigt seriös.


Mvh Stefan
mantic
Guzzifantast
Inlägg: 55
Blev medlem: 26 feb 2017, 17:54
Mina motorcyklar: Kör en MGX-21 Flying Fortress. Svag för V9 Bobber. Pepp på V85.

Re: Verkstad för 1000-milaservice

Inlägg av mantic »

Hej!

Plockar upp den här gamla tråden igen. Den här gången är det dags för 2000-milaservice samt däckbyte på min MGX-21:a. ProBike kan inte beställa de Avon Cobra Chrome som jag önskar, utan de får jag beställa själv. Utöver det fick jag en offert på 10939 kr för service och däckbytet. Ev med tillägg för justering av ventilerna. Men ventilerna SKA väl alltid justeras på en guzzi vid varje 1000-milaservice.

Sist jag lämnade in den på ProBike blev slutnotan saftigt högre än jag frågat om, men jag hade inte bett om en offert så jag fick skylla mig själv. Med det prisförslag jag nu fick kommer totalsumman bli bra mycket högre ändå än förra gången, och de kan inte ens beställa de däck jag vill ha. Frågan är då om någon av de tidigare nämnda servicecentren fortfarande är igång (Biscaya bla).

I slutet av april bränner jag ner till Europa för en månads mc-körning. Jag kommer iofs bränna igenom tyskland, och jag vet att jag snackat med några av er om att göra servicen där. Men vart vänder man sig då? Jag kommer åka förbi Hamburg och sedan västerut mot Nederländerna och Frankrike, så jag har inte jättemånga alternativ att välja på. Och med den urusla kronkursen undrar jag om man blir ruinerad av att serva utomlands.

/Mantic
musse
GuzziFanatisk
Inlägg: 125
Blev medlem: 10 maj 2007, 05:45
Mina motorcyklar: MG V850-T5-84,,NSU Superlux-56,HVA Populär-58,MG V85 TT Speciale.Crescent Skoterett 64
Ort: Vetlanda

Re: Verkstad för 1000-milaservice

Inlägg av musse »

Biscaya är igång och dom är auktoriserad verkstad för Guzzi.Jag har servat (200 mil V85 TT)och även gjort en del annat som elektronikreparaton med uppdatering av densamma på min Norge.Även handlat dela av dom.Jag anser att dom är mycket bra och håller rimliga priser.Har kunniga mekar och är allmänt bra att ha att göra med. :D

M.V.H. Musse
T-5 Forewer
Skriv svar