H-O skrev:bluebike skrev:
mycket trevliga,han tog sig tid att visa och berätta vilka svagheter som guzzi har och vad man gör åt dom.kan rekomenderas.
Med vänlig hälsning Stefan
Intressant, törs man fråga vad dom hade för åsikter om svagheterna? Och ev åtgärder mot dem?
Hej! Ja nu berättade han utifrån den hojen som jag har, en EV 01,knappt 9000 mil den med den svarta motorn men inte hydrauliska lyftare. När han kopplat upp den mot nån datagrunka så kunde han se att det börjar bli dags att göra vid topparna, men när man gör det så ska man inte köpa original styrningar. Därefter visade han en motor av samma årsmodell som min som hade gått ungefär samma och sa, "Titta på kam och släpor så får du se pitting (heter det så?) när topparna ändå är av så kollar man även detta", och han rekommenderade en annan kam om original uppvisade slitage, Han tog en provtur och när han kom tillbaka så sa han att den går bra men med ett visst oljud i femmans växel, inget ovanligt.Detta dubbelkollade jag med Rolf Halvorsen och han sa samma sak. Fick även ett snack med en annan mek. som väldigt ingående berättade om hur man bestyckar en Honda cbx 1000 som han höll på med. I mitt tycke en väldigt seriös firma, rent och snyggt överallt, två mekaniker, ägaren och en anställd som pratar bra engelska, samt hans fru/sambo som höll i det administrativa får man förmoda. Det Ligger ca 10 mil söder om Travemünde, några mil öster om Hamburg, helt perfekt för service när man ändå är på väg söderut. Funderar på om jag ska lämna in den och få allt gjort där eller göra det själv och spara en del pengar, men får säkert köpa en del specialverktyg, diverse shims, skicka toppar och annat hit och dit samt lägga en massa mer tid på det än en som inte gör annat, och så får man garanti på jobbet.
Med vänlig hälsning
Stefan