Ersättning för extraljusen på Stelvio NTX

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Ersättning för extraljusen på Stelvio NTX

Inlägg av Raz »

Mina extraljus på Stelvion har kortslutit och självdestruerat (som sådana alltid gör för eller senare). Just när det hände, i blidväder på Autobahn, var jag beredd på det, så jag hade koll på voltmätaren och såg när det slutade ladda. Inga problem, jag slog av dem för gott och bytte säkringen.

Men nu behöver jag ju stoppa dit nåt nytt. Kanske LED men det är inget måste. Jag är inte intresserad av mörkerkörning utan använder dem som varselljus, så jag vill ha nåt som inte bländar. SW-Motech har nåt för långt över tretusen spänn men liksom vad fan? Det är ett par små lysen, inte en 60-tumsteve. Å andra sidan köper jag hellre nåt dyrt, snyggt och bra än något fult eller dåligt.

Tips?
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Guzziologen
Guzzifantast
Inlägg: 82
Blev medlem: 18 jan 2010, 20:56
Mina motorcyklar: Moto Guzzi 1100 Sport -97
Moto Guzzi Stelvio NTX -16

Tidigare hojar:
Montesa Cota 123 -81
Moto Guzzi Stornello 125 (160) -72
Moto Guzzi V50 Monza -84
Moto Guzzi Le Mans 850 III -82
Ort: JÄRNA

Re: Ersättning för extraljusen på Stelvio NTX

Inlägg av Guzziologen »

Tjenare Raz!

Jag köpte från Amazon, har för mig att de är på 10W, skickar med en länk på utsenende mässigt lika som jag kör med. Hög IP klass, monterade säkringar när jag ändå bytte.

https://www.amazon.com/LIGHTS-Motorcycl ... ef=sr_1_47

Mvh Perra
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: Ersättning för extraljusen på Stelvio NTX

Inlägg av hassew »

Swedol för dom också. Lite dyrare säkert, men man kan klämma på dom innan köp. Jag köpte mina där. Känns gedigna. Aluminiumhus, vattentäta. Hur dom håller i längden? Vet ej. :wink:
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Ersättning för extraljusen på Stelvio NTX

Inlägg av Raz »

Tack... Är de avbländade så man kan ha dem på hela dagarna? Och är de E-märkta? Det senare kanske inte är helt nödvändigt men jag läste om nån här i landet som fick nedslag på besiktningen för icke-E-märkta DLR.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Ersättning för extraljusen på Stelvio NTX

Inlägg av geguzzi »

hej
här är tråden från förut när jag byte mina ljus, har en extra häng säkring på båda ljusen på 3amp, har du otur bränner du likriktaren i generator som det ser ut original.
Monterade på DRL ljus men inte nöjd, provade nu ledarbetsbelysning inte helt nöjd ska försöka hitta fjärrljus i led(dyr ännu)
DRL till vänster och arbetsbelysning till höger
geguzzi

viewtopic.php?f=27&t=5071&start=0&st=0& ... it=stelvio

DSC_0703.JPG
DSC_0703.JPG (83 KiB) Visad 3386 gånger



[
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Skriv svar