Flödande Förgasare

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

guzzilelle
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: 17 jan 2011, 12:30
Mina motorcyklar: California 1100

Flödande Förgasare

Inlägg av guzzilelle »

Flödande förgasare på min California 1100 1994 år modell. Förgasarmodel Dell Orto PHF 36.
4 st verkligt skickliga mcmeckar har försökt med mindre lyckat resultat. 2 av dem är professionella. Min fråga är det någon som som vet något om flödande förgasare och hur man åtgärdar så soppan inte rinner? O.B.S. Nålventiler utbytta,rätt inställda flottörer m.m. 500 SEK får den som kan ge ett fungerande tips.
bluebike
GuzziFanatisk
Inlägg: 154
Blev medlem: 31 okt 2013, 18:15
Mina motorcyklar: sp3, california 1100

Re: Flödande Förgasare

Inlägg av bluebike »

kan ju va att flottörerna läcker,så när du ställer in dom på bänken med luftsidan neråt( så gjorde i alla fall jag) så e dom tomma,men på hojen så fylls dom med soppa och sjunker,fast det borde dom ha kollat,men de e vad jag kan komma på
bluebike
GuzziFanatisk
Inlägg: 154
Blev medlem: 31 okt 2013, 18:15
Mina motorcyklar: sp3, california 1100

Re: Flödande Förgasare

Inlägg av bluebike »

guzzilelle skrev:Flödande förgasare på min California 1100 1994 år modell. Förgasarmodel Dell Orto PHF 36.
4 st verkligt skickliga mcmeckar har försökt med mindre lyckat resultat. 2 av dem är professionella. Min fråga är det någon som som vet något om flödande förgasare och hur man åtgärdar så soppan inte rinner? O.B.S. Nålventiler utbytta,rätt inställda flottörer m.m. 500 SEK får den som kan ge ett fungerande tips.
kan ju tilläga att jag läst nånstans att nya soppan gör att plastflottörerna sväller och inte kan röra sig fritt i flottörhuset
Skriv svar