Chip trim

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Anders Hammarström
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: 31 aug 2019, 13:26
Mina motorcyklar: V50 Monza -81
1100 Sport -96

Chip trim

Inlägg av Anders Hammarström »

Hej,

Köpte en 1100 Sport inj. för några år sedan som är chip trimmad och utrustad med ett Mistral-system på avgassidan.
Den hade uppenbarligen blivit bankörd någon gång i sitt tidigare liv men är för övrigt i originalskick.

Jag vill ha tillbaka originalkaraktären på motorn och bytte därför tillbaka till originalchipet men herre jäklar vad den går dåligt!!!

Är det någon form av tuning eller annan inställning man måste göra för att få den att gå bra igen??

// Anders
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Chip trim

Inlägg av Raz »

Jag skulle nog kunna kallas originalbög, men just den hojens originalchip är erkänt uselt! De kom på i sista sekund att de skulle slänga på insprutning istf förgasare och så hann de inte riktigt mappa klart. Den är helt enkelt värdelös. Om du har ett chip (nästan vilket som helst faktiskt) så behåll det och se till att synk och TPS är som det skall. Dessutom kan jag rekommendera för just den hojen att du kör Raceco spec. på ventilspel, dvs. 0.20 insug och 0.25 utblås - jag har otroligt bra erfarenheter av det. Då är din hoj helt episk!
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Anders Hammarström
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: 31 aug 2019, 13:26
Mina motorcyklar: V50 Monza -81
1100 Sport -96

Re: Chip trim

Inlägg av Anders Hammarström »

Tack!
Jag bockar min panna blodig mot marken av tacksamhet.
Trodde för ett ögonblick att cykeln blivit knäpp för det var ju original.
Chipet skall bytas ut omgående.
Tack som fasen än en gång!
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Chip trim

Inlägg av Raz »

Ännu roligare blir det om du postar igen om hur det gick! Hoppas du blir riktigt positivt överraskad över vilket monster till hot rod hoj du har! Jag kommer aldrig att förlåta mig själv för att jag sålde min.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Skriv svar