Sida 1 av 1

Chip trim

Postat: 31 aug 2019, 15:39
av Anders Hammarström
Hej,

Köpte en 1100 Sport inj. för några år sedan som är chip trimmad och utrustad med ett Mistral-system på avgassidan.
Den hade uppenbarligen blivit bankörd någon gång i sitt tidigare liv men är för övrigt i originalskick.

Jag vill ha tillbaka originalkaraktären på motorn och bytte därför tillbaka till originalchipet men herre jäklar vad den går dåligt!!!

Är det någon form av tuning eller annan inställning man måste göra för att få den att gå bra igen??

// Anders

Re: Chip trim

Postat: 01 sep 2019, 21:06
av Raz
Jag skulle nog kunna kallas originalbög, men just den hojens originalchip är erkänt uselt! De kom på i sista sekund att de skulle slänga på insprutning istf förgasare och så hann de inte riktigt mappa klart. Den är helt enkelt värdelös. Om du har ett chip (nästan vilket som helst faktiskt) så behåll det och se till att synk och TPS är som det skall. Dessutom kan jag rekommendera för just den hojen att du kör Raceco spec. på ventilspel, dvs. 0.20 insug och 0.25 utblås - jag har otroligt bra erfarenheter av det. Då är din hoj helt episk!

Re: Chip trim

Postat: 01 sep 2019, 21:56
av Anders Hammarström
Tack!
Jag bockar min panna blodig mot marken av tacksamhet.
Trodde för ett ögonblick att cykeln blivit knäpp för det var ju original.
Chipet skall bytas ut omgående.
Tack som fasen än en gång!

Re: Chip trim

Postat: 01 sep 2019, 22:57
av Raz
Ännu roligare blir det om du postar igen om hur det gick! Hoppas du blir riktigt positivt överraskad över vilket monster till hot rod hoj du har! Jag kommer aldrig att förlåta mig själv för att jag sålde min.