V85tt återkallning

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

jakal
GuzziFanatisk
Inlägg: 206
Blev medlem: 28 apr 2007, 19:05
Mina motorcyklar: Guzzi fan.
V85 TT
Ägt 5 guzzi under mina mc år.
Ort: Ystad

V85tt återkallning

Inlägg av jakal »

Hej
Ni som har v85tt, ring er återförsäljare om er guzzi ska in på garantin. Svenska importören sänder visst inte ut något brev om detta. Jag har försökt att få kontakt med dom med mail och ringt, får inget svar. Så jag ringde probike och lämna regnr och min ska in. Ett tips till er alla.
V85tt
H-O
GuzziFanatisk
Inlägg: 131
Blev medlem: 28 sep 2009, 19:19
Mina motorcyklar: V85 TT 2019
NV 36 1953
I lagens ögon också dessa små MC:
9 Zündapp
3 Kreidler
Ort: Ullånger

Re: V85tt återkallning

Inlägg av H-O »

Jag fick ett mail från Moto Guzzi.

Bild
jakal
GuzziFanatisk
Inlägg: 206
Blev medlem: 28 apr 2007, 19:05
Mina motorcyklar: Guzzi fan.
V85 TT
Ägt 5 guzzi under mina mc år.
Ort: Ystad

Re: V85tt återkallning

Inlägg av jakal »

Jag har inte fått något något alls från någon. Konstigt att du har fått, men det är ju från huvudkontoret du har fått så kanske det är därför inte svenska importören gör det. Min v85tt är nr 867 i produktionen, ser att din är senare i produktionen. Fler här som har fått brev om sin v85tt?
V85tt
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: V85tt återkallning

Inlägg av geguzzi »

Hej

är det kanske vilken firma man köpt Guzzi från vissa kanske sköter sig och skickar papper ner till Mandello andra kanske håller på de själva????
här är länken till recall, har för mig att det var ramnummer eller motornummer testa lite.

http://static.piaggio.com/recall/form-motoguzzi_en.html

geguzzi
jakal skrev:
03 mar 2020, 15:14
Jag har inte fått något något alls från någon. Konstigt att du har fått, men det är ju från huvudkontoret du har fått så kanske det är därför inte svenska importören gör det. Min v85tt är nr 867 i produktionen, ser att din är senare i produktionen. Fler här som har fått brev om sin v85tt?
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
musse
GuzziFanatisk
Inlägg: 125
Blev medlem: 10 maj 2007, 05:45
Mina motorcyklar: MG V850-T5-84,,NSU Superlux-56,HVA Populär-58,MG V85 TT Speciale.Crescent Skoterett 64
Ort: Vetlanda

Re: V85tt återkallning

Inlägg av musse »

HEJ. Jag mailade till SPG och fick svar ganska omgående att min hoj omfattas av kampanjen.Det stod dock inte mailet om det bara rör sig om kontroll eller om utbyte av delar sker på alla hojar.Jag har kört C:a 400 mil och inte märkt något men det är ju inte någon garanti för att allt är bra.Tog föresten premiärturen igår.

M.V.H. Musse
T-5 Forewer
Skriv svar