Lite tips om 850 T3

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Anders Kungälv
UppKomling
Inlägg: 9
Blev medlem: 16 jun 2019, 09:31
Mina motorcyklar: 850 T3 California -80
Triumph Trident -74 (Rob North)

Lite tips om 850 T3

Inlägg av Anders Kungälv »

Halloj på er!
Jag är en nybliven ägare (och medlem i Guzziklubben)till en T3 850 California från 1980.
Har i många år suktat efter en Guzzi och slog till på en rätt buskig historia. Hursomhelst sprang jag på en filur som varit medlem i klubben på 80-talet. Han gick igång och berättade allt som han kom ihåg om Guzzi. Tyvärr var det många detaljer han glömt bort, men han hade för sig att det fanns nån lista över delar som kunde ersättas med typ Fiat. Oljefilter, brytare, konding m.m. Det hade ju varit intressant om någon visste. Det känns lite segt att köpa brytare i Tyskland och bet 170:- i frakt för varje beställning.

Fråga två handlar lite om trim. Jag är sugen på att sätta dit 950 kit och en vassare kam. Är det nån som har erfarenhet av vilken kam som kan funka utan för mycket ingrepp i motorn.

Kör snyggt /Anders
850 T3 California
Triumph Trident Rob North
bluebike
GuzziFanatisk
Inlägg: 154
Blev medlem: 31 okt 2013, 18:15
Mina motorcyklar: sp3, california 1100

Re: Lite tips om 850 T3

Inlägg av bluebike »

själv så brukade jag gå på nummret som brytare,oljefilter, eller vad det nu är som man ska ha,då får man upp vad det passar till. Vad det gäller trim så gör det inte,för det blir i alla fall ingen misil,och trimma en 40 år gammal hoj vet jag inte om det är så vettigt
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: Lite tips om 850 T3

Inlägg av hassew »

Grattis till köpet och välkommen i klubben. En T3Cali. är visserligen gammal, men ändå med högt bruksvärde.
Det där om FIATdelar har jag också hört om, men aldrig sett nån lista. Hoppas nån annan vet.
Jag håller med "bluebike". Om du inte tänker helrenovera eller bygga om, så fixa till det som behövs för att få den att gå som det är tänkt.
Kör sen, och njut av en trevlig och driftsäker gammelhoj. :) :)
musse
GuzziFanatisk
Inlägg: 125
Blev medlem: 10 maj 2007, 05:45
Mina motorcyklar: MG V850-T5-84,,NSU Superlux-56,HVA Populär-58,MG V85 TT Speciale.Crescent Skoterett 64
Ort: Vetlanda

Re: Lite tips om 850 T3

Inlägg av musse »

.Hej.Eldeklint i Norberg brukar ha bra koll på vilka bildelar som passar på olika guzzi av äldre modell.Han hade en lista på det i Giornale för många år sedan.

M.V.H. Musse
T-5 Forewer
Skriv svar