Lite tips om 850 T3
Postat: 12 apr 2020, 17:53
Halloj på er!
Jag är en nybliven ägare (och medlem i Guzziklubben)till en T3 850 California från 1980.
Har i många år suktat efter en Guzzi och slog till på en rätt buskig historia. Hursomhelst sprang jag på en filur som varit medlem i klubben på 80-talet. Han gick igång och berättade allt som han kom ihåg om Guzzi. Tyvärr var det många detaljer han glömt bort, men han hade för sig att det fanns nån lista över delar som kunde ersättas med typ Fiat. Oljefilter, brytare, konding m.m. Det hade ju varit intressant om någon visste. Det känns lite segt att köpa brytare i Tyskland och bet 170:- i frakt för varje beställning.
Fråga två handlar lite om trim. Jag är sugen på att sätta dit 950 kit och en vassare kam. Är det nån som har erfarenhet av vilken kam som kan funka utan för mycket ingrepp i motorn.
Kör snyggt /Anders
Jag är en nybliven ägare (och medlem i Guzziklubben)till en T3 850 California från 1980.
Har i många år suktat efter en Guzzi och slog till på en rätt buskig historia. Hursomhelst sprang jag på en filur som varit medlem i klubben på 80-talet. Han gick igång och berättade allt som han kom ihåg om Guzzi. Tyvärr var det många detaljer han glömt bort, men han hade för sig att det fanns nån lista över delar som kunde ersättas med typ Fiat. Oljefilter, brytare, konding m.m. Det hade ju varit intressant om någon visste. Det känns lite segt att köpa brytare i Tyskland och bet 170:- i frakt för varje beställning.
Fråga två handlar lite om trim. Jag är sugen på att sätta dit 950 kit och en vassare kam. Är det nån som har erfarenhet av vilken kam som kan funka utan för mycket ingrepp i motorn.
Kör snyggt /Anders