Tänder inte på mycket......
Postat: 22 maj 2020, 17:03
Nu så guzzifolk.
Har slarvat med att motionera fröken..... eller så det bara ett faktum att saker inte håller mer än 23 år....
1100 Sport IE 1997 som inte visar gnista på tändstift.
Gått igenom de trådar som finns här och det närmaste jag hittar är sensorn för veven/crank.
# Har kollar med andra stift.
# Mätt motstånd mellan tändhatt/tändkabel till tändspole, nån som vet vad värdet borde vara?
# Mäta motstånd på spole för utröna om den e frisk? Vilka pinnar och vilka värden? Har hittat lite dåligt med info här......
# Mätt volttal från Ecu till tändspole : 12v i någon sekund medans bränslepump jobbar. Går ner till noll när pump stannar. Gissar att det är korrekt. Har inte vågat dra på startknapp utan att ha kopplat in kontakter..... nått som kan ta stryk ifall att jag testar detta med lösa kontakter?
# Mätt motstånd på pinne 11 och 28 (Sensor crank position) på ECU kabelkontakt, får oändligt motstånd, hittade på forum wildguzzi tråd ”crank sensor Question 1996 cali” att den skulle vara 680 ohm, någon som har en ”frisk” sensor att mäta på eller som har koll på det.
Tja.... jakten går vidare....
Med vänlig hälsning,
Johan
Har slarvat med att motionera fröken..... eller så det bara ett faktum att saker inte håller mer än 23 år....
1100 Sport IE 1997 som inte visar gnista på tändstift.
Gått igenom de trådar som finns här och det närmaste jag hittar är sensorn för veven/crank.
# Har kollar med andra stift.
# Mätt motstånd mellan tändhatt/tändkabel till tändspole, nån som vet vad värdet borde vara?
# Mäta motstånd på spole för utröna om den e frisk? Vilka pinnar och vilka värden? Har hittat lite dåligt med info här......
# Mätt volttal från Ecu till tändspole : 12v i någon sekund medans bränslepump jobbar. Går ner till noll när pump stannar. Gissar att det är korrekt. Har inte vågat dra på startknapp utan att ha kopplat in kontakter..... nått som kan ta stryk ifall att jag testar detta med lösa kontakter?
# Mätt motstånd på pinne 11 och 28 (Sensor crank position) på ECU kabelkontakt, får oändligt motstånd, hittade på forum wildguzzi tråd ”crank sensor Question 1996 cali” att den skulle vara 680 ohm, någon som har en ”frisk” sensor att mäta på eller som har koll på det.
Tja.... jakten går vidare....
Med vänlig hälsning,
Johan