Sida 1 av 1

Brytar löst tänd system V7 special 1971

Postat: 01 nov 2020, 12:23
av forssenaren
Har tänkt att uppdatera min V7 special 1971med brytaröst tändsystem.
har sökt på detta, men får ingen riktig klar bild på vad jag skall köpa.

kräver det att man bygger om till två tändspolar ?
funkar varvräknaren efter en uppgradering ?
Och den viktigaste frågan: vilket system skall jag handla, och från vem ?

mvh Arne / Alingsås

Re: Brytar löst tänd system V7 special 1971

Postat: 04 nov 2020, 20:45
av kalleguzzi
Hej Arne!

Där finns et bra tändsystem hos "Stein-Dinse" i tyskland.
"Sachse Zündanlage"
https://www.stein-dinse.biz/product_inf ... s_id=23812

Behövs 2. tändspolar. Men där passar allar spolar som har över 2 Ohm.

Hälningar:
kalle