handbroms

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

bluebike
GuzziFanatisk
Inlägg: 154
Blev medlem: 31 okt 2013, 18:15
Mina motorcyklar: sp3, california 1100

handbroms

Inlägg av bluebike »

e de nån som har monterat en bromscylinder fram som är gjort för 4 kolvsok till ett tvåkolvsok? hur blir det med "utväxlingen"? eller tänker jag helt fel när jag tror att det blir tungjobbat ? orsaken till frågan är att jag är så trött på bromsljuskontakten på min sp3,e ju en helt idiotisk konstruktion i mina ögon,så jag tänkte hitta nåt annat,och det mesta är ju 4 kolvs ok i dag.
Mvh Stefan
Stephan Grahn
UppKomling
Inlägg: 19
Blev medlem: 26 feb 2012, 18:43
Mina motorcyklar: SP III -89
SP III -89
750 NTX -92

Re: handbroms

Inlägg av Stephan Grahn »

Hej. Det finns banjobult med inbyggd bromsljuskontakt typ

https://rallyshop.se/bromsljuskontakt-banjo-bult-m10

Mvh Stephan
bluebike
GuzziFanatisk
Inlägg: 154
Blev medlem: 31 okt 2013, 18:15
Mina motorcyklar: sp3, california 1100

Re: handbroms

Inlägg av bluebike »

Stephan Grahn skrev:
07 jul 2021, 19:18
Hej. Det finns banjobult med inbyggd bromsljuskontakt typ

https://rallyshop.se/bromsljuskontakt-banjo-bult-m10

Mvh Stephan
tack för tipset,har beställt en sådan så får jag hoppas att jag får någon ordning på bromsljuset

Mvh Stefan
Stephan Grahn
UppKomling
Inlägg: 19
Blev medlem: 26 feb 2012, 18:43
Mina motorcyklar: SP III -89
SP III -89
750 NTX -92

Re: handbroms

Inlägg av Stephan Grahn »

Vad är problemet? Microswitchen eller har du tappat kulan? Har ett par SP3:or själv. //Stephan
bluebike
GuzziFanatisk
Inlägg: 154
Blev medlem: 31 okt 2013, 18:15
Mina motorcyklar: sp3, california 1100

Re: handbroms

Inlägg av bluebike »

Stephan Grahn skrev:
09 jul 2021, 18:17
Vad är problemet? Microswitchen eller har du tappat kulan? Har ett par SP3:or själv. //Stephan
nä,inte tappat kulan,tror helt enkelt så att slaget på kulan är inte tillräckligt för att kontaken ska bryta,funkar i bland, ibland inte,men aldrig när jag ska besiktiga,finns ju ingen justering på den,
bluebike
GuzziFanatisk
Inlägg: 154
Blev medlem: 31 okt 2013, 18:15
Mina motorcyklar: sp3, california 1100

Re: handbroms

Inlägg av bluebike »

bluebike skrev:
10 jul 2021, 07:10
Stephan Grahn skrev:
09 jul 2021, 18:17
Vad är problemet? Microswitchen eller har du tappat kulan? Har ett par SP3:or själv. //Stephan
nä,inte tappat kulan,tror helt enkelt så att slaget på kulan är inte tillräckligt för att kontaken ska bryta,funkar i bland, ibland inte,men aldrig när jag ska besiktiga,finns ju ingen justering på den,
kan tillägga att om jag bara använder en skruv som håller microswitchen och vrider den ur sitt läge så funkar den som den ska,men med bara en skruv så rör den sig,och efter ett tag så för man justera in den igen, varför det är på detta viset vet jag inte,men är måttligt imponerad av det och ska lösa det en gång för alla
Mvh Stefan
Skriv svar