sp 3

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

bluebike
GuzziFanatisk
Inlägg: 154
Blev medlem: 31 okt 2013, 18:15
Mina motorcyklar: sp3, california 1100

sp 3

Inlägg av bluebike »

Har ett lite märkligt fel på min sp3,det gäller varvräknaren, det har funnits där så länge jag har haft den, sen 2008,men nu börjar det irritera att jag inte kan hitta det, när den står och går på tomgång med ljuset släckt funkar allt som det ska, men om jag tänder ljuset och drar i handbromsen så stannar varvräknaren, men bara under 2000 varv, nu lider jag inte av det eftersom man inte håller stilla och bromsar, men ändå, kan det vara så att generatorn ger för lite på tomgång att det inte räcker till varvräknaren? finns det någon annan med en sådan hoj? vet att stephan Gran har en, men om jag minns rätt är inte elsystemet helt orginal,eller så är det just därför det är bytt till ledlampor på hans.
Mvh Stefan
Användarvisningsbild
kalleguzzi
Guzziåkare
Inlägg: 48
Blev medlem: 11 aug 2017, 22:45
Mina motorcyklar: 850 T3 med sidovagn
California 2
Ort: Bengtsfors / Dalsland

Re: sp 3

Inlägg av kalleguzzi »

Hejsan Stefan!

Generatorn är ok? 14 Volt på batteriet?

Kontrollera tjock minus-kabeln fron batteriet till växel/motor.
Rensa kabelskor och växelhuset.
Växelhuset är aluminium, kabelskor är kopper och muttrar är lärn. Det oxydera gerna!
Jag tror at du har problemet där.

Kontrollera säkringar. Den oxydera ockso.

Hälsningar
kalle
bluebike
GuzziFanatisk
Inlägg: 154
Blev medlem: 31 okt 2013, 18:15
Mina motorcyklar: sp3, california 1100

Re: sp 3

Inlägg av bluebike »

har kollat precis alltifrån generator till varvräknare,jordledning säkringar skarvar,bytt kabelskor som ser det minsta tveksamma ut,även brytare spolar,tändkablar tändhattar, i fall det skulle vara nåt som drar onormalt mycket där,nu har det slutat med byte till ledlampor
Skriv svar