Guzzi 1100 sport 95 i backen..Bromspedal någon?

Letar du efter något?

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Peacerich
UppKomling
Inlägg: 6
Blev medlem: 02 apr 2013, 20:05
Mina motorcyklar: Moto Guzzi 1100 Sport -95, tidigare ett helt gäng med riskokare för både gata och Enduro.
Ort: Söderköping

Guzzi 1100 sport 95 i backen..Bromspedal någon?

Inlägg av Peacerich »

Hej, är det möjligtvis någon som har en extra bromspedal till en 1100 sport -95 ?
Skulle "bara" ställa den under tak igår kväll när regnet började och vips så tappade jag balansen och om inte kruk"helvetet :evil: i rabatten stått ivägen så hade jag bara behövt ny bromspedal, tyvärr även en liten buckla i tanken och en spricka i en kåpa att fixa. Men ska man se det positivt så har jag lite till att fixa med i vinter, för nu ska det ju bara gasas...och eftersom bakbromsen har så liten effekt jämfört med den grymma frambromsen så är det precis vad jag tänker göra i alla fall...med en tillfällig förlängning av resterna av befintlig pedal...
Slå gärna en signal om du mot alla odds har en liggande..
0706-182420
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Guzzi 1100 sport 95 i backen..Bromspedal någon?

Inlägg av GuzziKungen »

Fy fasen vad trist :evil:
Hoppas någon kan hjälpa dig att hitta en ny spak.
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
Robban
GuzziFanatisk
Inlägg: 275
Blev medlem: 25 mar 2008, 21:02
Mina motorcyklar: Norvin, Norton Atlas, Ducati NCR-Pantah racer
Ort: Hasslö

Re: Guzzi 1100 sport 95 i backen..Bromspedal någon?

Inlägg av Robban »

Får du inget napp på detta forum försök med http://www.rebootguzzispares.com
Användarvisningsbild
Peacerich
UppKomling
Inlägg: 6
Blev medlem: 02 apr 2013, 20:05
Mina motorcyklar: Moto Guzzi 1100 Sport -95, tidigare ett helt gäng med riskokare för både gata och Enduro.
Ort: Söderköping

Re: Guzzi 1100 sport 95 i backen..Bromspedal någon?

Inlägg av Peacerich »

Hej Guzzipolare, stort tack för empatin, känns redan bättre :D
Vilken kanonsida du rekommenderade, WOW, fick ju lust att bygga en ny av alla reservdelar det går att få tag i :D
Ska börja avsökningen med en gång..
Just nu har två gardinfästen :lol: rätats ut och fungerar nu som förstärkare och förlängare av den sabbade pedalen...bakhjulet låter som förr när man står på bromsen med alla mina 101kg..iiiiiiiiiiiiiiiiihhhh
Mycket skrik för lite ull sa han som klippte en gris :D
Skriv svar