V11/1100S

Letar du efter något?

Moderator: Moderatorer

Micke S
Guzzifantast
Inlägg: 53
Blev medlem: 09 maj 2008, 08:29
Mina motorcyklar: V11 Sport
Tidigare
750S3, 1100Sport, V11Sport mm mm
Ort: Åkersberga

V11/1100S

Inlägg av Micke S »

Har precis blivit utan hoj och söker en sportguzzi med några år på nacken. Söker i första hand V11 Sport men kan tänka mej något annat typ 1100 Sport. Om ni hört eller vet något ring gärna 0702-841821.
/ Micke
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: V11/1100S

Inlägg av Nicke »

Ciao / Ne
Micke S
Guzzifantast
Inlägg: 53
Blev medlem: 09 maj 2008, 08:29
Mina motorcyklar: V11 Sport
Tidigare
750S3, 1100Sport, V11Sport mm mm
Ort: Åkersberga

Re: V11/1100S

Inlägg av Micke S »

Tack för det ! Det der ut att bära av mot Småland :)
/ Micke
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1113
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023
Ort: Brottby

Re: V11/1100S

Inlägg av Raz »

Det skulle aldrig falla mig in att sälja min Sporti så där billigt och min har gått 5300 mil. Bara som en referens :D
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Anders
Guzzifantast
Inlägg: 76
Blev medlem: 29 aug 2007, 21:42
Ort: Lerum,Göteborg

Re: V11/1100S

Inlägg av Anders »

Håller med Raz,min sport i har i och för sig bara gått 1300 mil.
Micke,hör gärna av dig om du har frågor.En vild gissning är att 1100sporten kan gå bättre med ett annat balansrör,om du tycker att den går ojämnt vid 4-5000 varv vid provkörning

Anders
Användarvisningsbild
1100 Sport 1997
GuzziFanatisk
Inlägg: 267
Blev medlem: 18 apr 2007, 10:40
Ort: Floda, Lerums kommun

Re: V11/1100S

Inlägg av 1100 Sport 1997 »

Med en så billig Sport ie så e det ju ett schyst alternativ att köpa den för ett lågt pris för att sedan montera en Power Commander.
Gjorde det förra sommaren o e oerhört nöjd. Motorn blev som ny.
På Biscaya i Allingsås tog de 6500 sek monterat o mappat.
Väl värt pengarna!

Lycka till
Johan
Sport 1100 ie, när det är som bäst
Micke S
Guzzifantast
Inlägg: 53
Blev medlem: 09 maj 2008, 08:29
Mina motorcyklar: V11 Sport
Tidigare
750S3, 1100Sport, V11Sport mm mm
Ort: Åkersberga

Re: V11/1100S

Inlägg av Micke S »

Tack för kommentarerna och tipsen. Efter en del velande mellan modellerna så står nu en 1100 S IE i garaget. Det känns kanon att efter 25 år efter åter vara ägare till en Guzzi :D
/ Micke
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1113
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023
Ort: Brottby

Re: V11/1100S

Inlägg av Raz »

Personligen blir jag förvirrad när man kallar 1100 Sport för 1100S.

Välkommen i gänget!
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: V11/1100S

Inlägg av Nicke »

Jag gratulerar också till att du åter hittat spåret. Du är självklart också varmt välkommen i klubben.

Vi erbjuder ju bl.a. en del intressant members only-material.
Du kan tex. läsa lite intressanta artiklar i pdf-format om 1100 sport:en, både på svenska och engelska. Dessutom kan du titta i modellregistret för att se var du finner modellfränder i landet (förutom Raz och ex-presidenten)

Njut sommarhjulen / Ne
Ciao / Ne
Micke S
Guzzifantast
Inlägg: 53
Blev medlem: 09 maj 2008, 08:29
Mina motorcyklar: V11 Sport
Tidigare
750S3, 1100Sport, V11Sport mm mm
Ort: Åkersberga

Re: V11/1100S

Inlägg av Micke S »

Man tackar för välkomnandet ! Medlemsansökan är på väg...

/Micke
/ Micke
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2023
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13

Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Ort: Gammelbo

Re: V11/1100S

Inlägg av Tobbe »

Stämmer in även jag i välkomnandet :lol:
Och lycka till med nya hojen!
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
Användarvisningsbild
1100 Sport 1997
GuzziFanatisk
Inlägg: 267
Blev medlem: 18 apr 2007, 10:40
Ort: Floda, Lerums kommun

Re: V11/1100S

Inlägg av 1100 Sport 1997 »

Morron o du lycklige medlem i Guzziklubben o även "Sport IE avdelningen"!

Vill du fräscha upp aktern med LED baklampa med klarglas så ta en titt på denna:
http://www.desmorados.com/shop/catalog/
product_info.php?cPath=55_265_269&products_id=1189&osCsid=2a94773f4be0c8e6561669feb0241a71
Passar i konsolen där nuvarande lampa sitter skruvad. 3 stycken plattstift från Biltema så sitter den som en smäck.
Passar in i urtaget men lampans glas är lite mer krökt än urtaget. Inget som stör dock. O syns inte om man inte exakt vet hur det skall se ut samt går nära o tittar.

Ha d kul i sommmar.

Mvh
Johan
Sport 1100 ie, när det är som bäst
Anders
Guzzifantast
Inlägg: 76
Blev medlem: 29 aug 2007, 21:42
Ort: Lerum,Göteborg

Re: V11/1100S

Inlägg av Anders »

Gratulerar Micke!
Jag ska försöka komma med tips om du undrar över något.
-Anders
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1113
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: 1200 Stelvio NTX 2012 (till salu)
V85TT 2023
Ort: Brottby

Re: V11/1100S

Inlägg av Raz »

Raz skrev:Personligen blir jag förvirrad när man kallar 1100 Sport för 1100S.
Här är anledningen. I och för sig skulle jag gärna ha en sån också. Helst med låda från en Connie 8)

Bild
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: V11/1100S

Inlägg av GuzziKungen »

Här kommer ännu en Välkomsthälsning , kul att du hitta hem 8)
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Skriv svar