Sida 1 av 2
V11/1100S
Postat: 09 maj 2008, 08:45
av Micke S
Har precis blivit utan hoj och söker en sportguzzi med några år på nacken. Söker i första hand V11 Sport men kan tänka mej något annat typ 1100 Sport. Om ni hört eller vet något ring gärna 0702-841821.
Re: V11/1100S
Postat: 09 maj 2008, 15:52
av Nicke
Re: V11/1100S
Postat: 09 maj 2008, 20:38
av Micke S
Tack för det ! Det der ut att bära av mot Småland

Re: V11/1100S
Postat: 11 maj 2008, 21:31
av Raz
Det skulle aldrig falla mig in att sälja min Sporti så där billigt och min har gått 5300 mil. Bara som en referens

Re: V11/1100S
Postat: 11 maj 2008, 22:36
av Anders
Håller med Raz,min sport i har i och för sig bara gått 1300 mil.
Micke,hör gärna av dig om du har frågor.En vild gissning är att 1100sporten kan gå bättre med ett annat balansrör,om du tycker att den går ojämnt vid 4-5000 varv vid provkörning
Anders
Re: V11/1100S
Postat: 12 maj 2008, 06:42
av 1100 Sport 1997
Med en så billig Sport ie så e det ju ett schyst alternativ att köpa den för ett lågt pris för att sedan montera en Power Commander.
Gjorde det förra sommaren o e oerhört nöjd. Motorn blev som ny.
På Biscaya i Allingsås tog de 6500 sek monterat o mappat.
Väl värt pengarna!
Lycka till
Johan
Re: V11/1100S
Postat: 31 maj 2008, 23:02
av Micke S
Tack för kommentarerna och tipsen. Efter en del velande mellan modellerna så står nu en 1100 S IE i garaget. Det känns kanon att efter 25 år efter åter vara ägare till en Guzzi

Re: V11/1100S
Postat: 31 maj 2008, 23:22
av Raz
Personligen blir jag förvirrad när man kallar 1100 Sport för 1100S.
Välkommen i gänget!
Re: V11/1100S
Postat: 01 jun 2008, 09:37
av Nicke
Jag gratulerar också till att du åter hittat spåret. Du är självklart också varmt välkommen i klubben.
Vi erbjuder ju bl.a. en del intressant members only-material.
Du kan tex. läsa lite intressanta artiklar i pdf-format om 1100 sport:en, både på svenska och engelska. Dessutom kan du titta i modellregistret för att se var du finner modellfränder i landet (förutom Raz och ex-presidenten)
Njut sommarhjulen / Ne
Re: V11/1100S
Postat: 01 jun 2008, 18:07
av Micke S
Man tackar för välkomnandet ! Medlemsansökan är på väg...
/Micke
Re: V11/1100S
Postat: 01 jun 2008, 21:26
av Tobbe
Stämmer in även jag i välkomnandet
Och lycka till med nya hojen!
Re: V11/1100S
Postat: 02 jun 2008, 07:07
av 1100 Sport 1997
Morron o du lycklige medlem i Guzziklubben o även "Sport IE avdelningen"!
Vill du fräscha upp aktern med LED baklampa med klarglas så ta en titt på denna:
http://www.desmorados.com/shop/catalog/
product_info.php?cPath=55_265_269&products_id=1189&osCsid=2a94773f4be0c8e6561669feb0241a71
Passar i konsolen där nuvarande lampa sitter skruvad. 3 stycken plattstift från Biltema så sitter den som en smäck.
Passar in i urtaget men lampans glas är lite mer krökt än urtaget. Inget som stör dock. O syns inte om man inte exakt vet hur det skall se ut samt går nära o tittar.
Ha d kul i sommmar.
Mvh
Johan
Re: V11/1100S
Postat: 02 jun 2008, 08:44
av Anders
Gratulerar Micke!
Jag ska försöka komma med tips om du undrar över något.
-Anders
Re: V11/1100S
Postat: 02 jun 2008, 19:10
av Raz
Raz skrev:Personligen blir jag förvirrad när man kallar 1100 Sport för 1100S.
Här är anledningen. I och för sig skulle jag gärna ha en sån också. Helst med låda från en Connie

Re: V11/1100S
Postat: 02 jun 2008, 20:29
av GuzziKungen
Här kommer ännu en Välkomsthälsning , kul att du hitta hem
