Likriktare/regulator V35

Letar du efter något?

Moderator: Moderatorer

Mikko
Guzzifantast
Inlägg: 74
Blev medlem: 14 jul 2008, 10:20
Mina motorcyklar: Kawasaki Estrella -96
Ducati Pantah 600
Ducati 750 Paso
Moto Guzzi California II -87
Ort: Norrköping

Likriktare/regulator V35

Inlägg av Mikko »

Då jag klantmekat med en V35 Imola från 1983, så är jag på jakt efter en likriktare (rectifier) och kanske också en regulator till denna cykel. Någon som råkar ha en över? Möjligen är det så att prylar från en V50 också passar, men jag är inte hundra på det. Den likriktare jag haft sönder är en liten Bosch enhet med nummer 0 197 002 003, om jag minns rätt.

mvh
Mikko
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1205
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Likriktare/regulator V35

Inlägg av Guzzikjelle »

Hej finns 1 i Åkersberga Men vad har du gjort med den???
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Mikko
Guzzifantast
Inlägg: 74
Blev medlem: 14 jul 2008, 10:20
Mina motorcyklar: Kawasaki Estrella -96
Ducati Pantah 600
Ducati 750 Paso
Moto Guzzi California II -87
Ort: Norrköping

Re: Likriktare/regulator V35

Inlägg av Mikko »

Gjorde något så banalt som att ansluta batteriet fel. Plus mår inte bra av att anslutas till minus. För er som undrar så kan jag meddela att det ryker och luktar bränt om man gör så, omedelbart. Klantmekat var ordet, sa Bull!

Jo, vi kan vara intresserade av delen i Åkersberga.

Mikko
Skriv svar