Sida 1 av 1
Cylinderhuvud LeMans 1000
Postat: 05 nov 2014, 21:51
av ekoxen
Hej
Den som skulle renovera mina toppar verkar ha tappat bort dem ...
Därför söker jag två cylinderhuvud, helst inklusive vipparmar och -axlar, som passar till min LM 1000 -85.
Allt av intresse!
/Micke
Re: Cylinderhuvud LeMans 1000
Postat: 06 nov 2014, 00:02
av Guzzikjelle
Tappat bort 2st toppar

verkar vara en seriös firma något att varna för karnse
Re: Cylinderhuvud LeMans 1000
Postat: 06 nov 2014, 12:30
av ekoxen
Nja, det var en bekant som tog dem till skolan där ha jobbar som fordonslärare. Någon annan verkar ha städat bort dem medan han var sjukskriven.
Lärare är värsta sorten, har jag alltid tyckt
Allt hopp är nog inte ute än, men jag har börjat leta alternativ.
Förresten, kan någon säga vilka toppar som kan användas? Även 1100?
/Micke
Re: Cylinderhuvud LeMans 1000
Postat: 06 nov 2014, 13:17
av Rolf Halvorsen
Hei
Jeg har 2 nye sylinderhoder for salg:
1x Sylindertopp T/T3 Left 14022201 (gravert: 13022260) (Ø33mm innløp)
3x8mm skruer for innløpsmanifoil.
1x Sylindertopp T/T3 Right 14022101 (gravert: 13022160) (Ø33mm innløp)
3x8mm skruer for innløpsmanifoil.
Har vel også noen vippearmer.
Ta kontakt dersom du kan bruke disse.
Rolf Halvorsen, Norge, +47 950 20 006
Re: Cylinderhuvud LeMans 1000
Postat: 06 nov 2014, 13:20
av Rolf Halvorsen
Hei
Mine sylinderhoder er av den runde typen. Ser at du trenger noe for firkantete sylindre.
Beklager.
Rolf
Re: Cylinderhuvud LeMans 1000
Postat: 30 dec 2014, 23:45
av ekoxen
ekoxen skrev:Nja, det var en bekant som tog dem till skolan där ha jobbar som fordonslärare. Någon annan verkar ha städat bort dem medan han var sjukskriven.
Lärare är värsta sorten, har jag alltid tyckt
Allt hopp är nog inte ute än, men jag har börjat leta alternativ.
Förresten, kan någon säga vilka toppar som kan användas? Även 1100?
/Micke
Topparna återfunna, case closed.
Vid städning hade man lagt topparna i reservhjulsbaljan på den sjukskrivna kompisens gamla bil, inte första stället han hade letat på ...