Staintune avgassystem för 1100 sport ie

Letar du efter något?

Moderator: Moderatorer

Anders
Guzzifantast
Inlägg: 76
Blev medlem: 29 aug 2007, 21:42
Ort: Lerum,Göteborg

Staintune avgassystem för 1100 sport ie

Inlägg av Anders »

Tjänare,ett långskott ,jag vet,men det skadar inte att fråga.
Är det någon som vet om det finns ett staintune avgassystem till salu
,är jag väldigt intresserad.
Jag har stucchi balansrör och runda mistral i kolfiberfinish till salu eller byte.
Jag har även frågat på dom internationella forumen.

Hälsningar
Anders
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2023
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13

Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Ort: Gammelbo

Inlägg av Tobbe »

Varför inte köpa dom direkt från Australien, det är inte såå himla dyrt alls. Kollade upp det när jag var på jakt till Grison!
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
(Medlems-ansvarig MGCoS)
day-rs
Guzzifantast
Inlägg: 58
Blev medlem: 31 dec 2007, 19:10
Ort: Nässjö-solberga
Kontakt:

Inlägg av day-rs »

Hej Anders.Jag är Intreserad av stucchis balansrör..Ska du på Mässan :?: //Daniel...
Guzzi=Blues...
Anders
Guzzifantast
Inlägg: 76
Blev medlem: 29 aug 2007, 21:42
Ort: Lerum,Göteborg

Inlägg av Anders »

Hej Daniel,jag ska till mässan ja.
Jag hade nog velat få tag i nåt att byta med först,men det går nog att ordna.Jag vet inte riktigt vilken/vilka dagar jag kommer att vara på mässan ännu,men jag hör gärna av mig.
-Anders
Anders
Guzzifantast
Inlägg: 76
Blev medlem: 29 aug 2007, 21:42
Ort: Lerum,Göteborg

Inlägg av Anders »

Jag får kolla med dom i australien Tobbe,tänkte bara slänga ut lite trådar
efter ett begagnat först.
-Anders
day-rs
Guzzifantast
Inlägg: 58
Blev medlem: 31 dec 2007, 19:10
Ort: Nässjö-solberga
Kontakt:

Inlägg av day-rs »

Ska kolla helsystem också anders :wink: väntar lite med ditt mellanrör//Daniel...
Guzzi=Blues...
Anders
Guzzifantast
Inlägg: 76
Blev medlem: 29 aug 2007, 21:42
Ort: Lerum,Göteborg

Inlägg av Anders »

inga problem Daniel,jag svarade på tekniska tips delen också,det finns en del å välja på.
Anders
Användarvisningsbild
Stefanv11sport
GuzziFanatisk
Inlägg: 273
Blev medlem: 12 mar 2007, 12:38
Mina motorcyklar: Började med en Honda DOHC 450-69 sen Yamaha XLV 750- 82 därrefter en Kawasaki GPZ 750- 83 och MG Le Mans 1000-89, MG Le Mans 85 och fn MG V11 Sport-00
Ort: Taby

Inlägg av Stefanv11sport »

Jag bänkade med Mistral runda och h-rör samt öppnare luftburk gav mycket bra resultat och har ett fint ljud. Har bänkat med Ghezzi Brian burk men låter konstig(fiskebåt) och passar bäst över 6000 varv, dåligt vrid/effekt därunder.
Nu kör jag med Gallazzetti, direktimport via Guzzicenter, det funkar bra tillsammans med andra modifieringar.
Stefan
SMC-medlem V11 Sport-00
Anders
Guzzifantast
Inlägg: 76
Blev medlem: 29 aug 2007, 21:42
Ort: Lerum,Göteborg

Inlägg av Anders »

Stefan,Gallazzetti låter intressant,det är väl ett sånt där extra långt system ?
Plånboken säger nog att det får bli den främre delen av ett staintune-original rör-Mistral dämparna som jag redan har,för min del.
-Anders
day-rs
Guzzifantast
Inlägg: 58
Blev medlem: 31 dec 2007, 19:10
Ort: Nässjö-solberga
Kontakt:

Inlägg av day-rs »

Säger detsamma Gallazzetti intressant kan det passa daytona??Anders släpper du stucchis??Är på mässan söndag//Daniel...
Guzzi=Blues...
Användarvisningsbild
Stefanv11sport
GuzziFanatisk
Inlägg: 273
Blev medlem: 12 mar 2007, 12:38
Mina motorcyklar: Började med en Honda DOHC 450-69 sen Yamaha XLV 750- 82 därrefter en Kawasaki GPZ 750- 83 och MG Le Mans 1000-89, MG Le Mans 85 och fn MG V11 Sport-00
Ort: Taby

Galassetti

Inlägg av Stefanv11sport »

Kolla på den tyska sidan
Stefan

http://www.galassetti.de/
SMC-medlem V11 Sport-00
Anders
Guzzifantast
Inlägg: 76
Blev medlem: 29 aug 2007, 21:42
Ort: Lerum,Göteborg

Inlägg av Anders »

day-rs skrev:Säger detsamma Gallazzetti intressant kan det passa daytona??Anders släpper du stucchis??Är på mässan söndag//Daniel...
Vi kan träffas där och diskutera ,jag har inte monterat av det ännu.Jag får göra det.Jag är extremt upptagen på jobbet nu bara.
Söndag eftermiddag går bra för min del.
-Anders
day-rs
Guzzifantast
Inlägg: 58
Blev medlem: 31 dec 2007, 19:10
Ort: Nässjö-solberga
Kontakt:

Inlägg av day-rs »

Låter bra.Då ses vi!!//Daniel........
Guzzi=Blues...
Anders
Guzzifantast
Inlägg: 76
Blev medlem: 29 aug 2007, 21:42
Ort: Lerum,Göteborg

Inlägg av Anders »

bra! ta med bågen så får jag dregla lite.
Anders
Anders
Guzzifantast
Inlägg: 76
Blev medlem: 29 aug 2007, 21:42
Ort: Lerum,Göteborg

Inlägg av Anders »

Jag har beställt nytt staintune främre rör och kryssrör från England
och kommer att använda standard ljuddämpar rör och mina mistral ljuddämpare.
Så jag letar inte längre.
Snöhälsningar
Anders
Skriv svar