Sida 1 av 1

Staintune avgassystem för 1100 sport ie

Postat: 06 jan 2008, 05:36
av Anders
Tjänare,ett långskott ,jag vet,men det skadar inte att fråga.
Är det någon som vet om det finns ett staintune avgassystem till salu
,är jag väldigt intresserad.
Jag har stucchi balansrör och runda mistral i kolfiberfinish till salu eller byte.
Jag har även frågat på dom internationella forumen.

Hälsningar
Anders

Postat: 06 jan 2008, 10:33
av Tobbe
Varför inte köpa dom direkt från Australien, det är inte såå himla dyrt alls. Kollade upp det när jag var på jakt till Grison!

Postat: 06 jan 2008, 12:50
av day-rs
Hej Anders.Jag är Intreserad av stucchis balansrör..Ska du på Mässan :?: //Daniel...

Postat: 06 jan 2008, 17:11
av Anders
Hej Daniel,jag ska till mässan ja.
Jag hade nog velat få tag i nåt att byta med först,men det går nog att ordna.Jag vet inte riktigt vilken/vilka dagar jag kommer att vara på mässan ännu,men jag hör gärna av mig.
-Anders

Postat: 06 jan 2008, 17:15
av Anders
Jag får kolla med dom i australien Tobbe,tänkte bara slänga ut lite trådar
efter ett begagnat först.
-Anders

Postat: 13 jan 2008, 21:08
av day-rs
Ska kolla helsystem också anders :wink: väntar lite med ditt mellanrör//Daniel...

Postat: 14 jan 2008, 21:42
av Anders
inga problem Daniel,jag svarade på tekniska tips delen också,det finns en del å välja på.
Anders

Postat: 15 jan 2008, 22:04
av Stefanv11sport
Jag bänkade med Mistral runda och h-rör samt öppnare luftburk gav mycket bra resultat och har ett fint ljud. Har bänkat med Ghezzi Brian burk men låter konstig(fiskebåt) och passar bäst över 6000 varv, dåligt vrid/effekt därunder.
Nu kör jag med Gallazzetti, direktimport via Guzzicenter, det funkar bra tillsammans med andra modifieringar.
Stefan

Postat: 16 jan 2008, 21:41
av Anders
Stefan,Gallazzetti låter intressant,det är väl ett sånt där extra långt system ?
Plånboken säger nog att det får bli den främre delen av ett staintune-original rör-Mistral dämparna som jag redan har,för min del.
-Anders

Postat: 16 jan 2008, 22:43
av day-rs
Säger detsamma Gallazzetti intressant kan det passa daytona??Anders släpper du stucchis??Är på mässan söndag//Daniel...

Galassetti

Postat: 16 jan 2008, 22:51
av Stefanv11sport
Kolla på den tyska sidan
Stefan

http://www.galassetti.de/

Postat: 17 jan 2008, 00:48
av Anders
day-rs skrev:Säger detsamma Gallazzetti intressant kan det passa daytona??Anders släpper du stucchis??Är på mässan söndag//Daniel...
Vi kan träffas där och diskutera ,jag har inte monterat av det ännu.Jag får göra det.Jag är extremt upptagen på jobbet nu bara.
Söndag eftermiddag går bra för min del.
-Anders

Postat: 17 jan 2008, 09:12
av day-rs
Låter bra.Då ses vi!!//Daniel........

Postat: 17 jan 2008, 23:21
av Anders
bra! ta med bågen så får jag dregla lite.
Anders

Postat: 31 jan 2008, 21:39
av Anders
Jag har beställt nytt staintune främre rör och kryssrör från England
och kommer att använda standard ljuddämpar rör och mina mistral ljuddämpare.
Så jag letar inte längre.
Snöhälsningar
Anders