titta vad jag hittade på blocket (trafiksäker )
Moderator: Moderatorer
- geguzzi
- Distriktsombud 1 (Skåne)
- Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX
titta vad jag hittade på blocket (trafiksäker )
LITE KUL
är det en häst eller mc
geguzzi
http://www.blocket.se/goteborg/Fin_ridh ... ?ca=11&w=3
Moto Guzzi
Född: 1993
Kön: Valack
Ras: Svenskt halvblod
Far: Magritte (Flyinge) Mor: Cecona
Moto Guzzi är en lugn och mycket snäll ridhäst som söker ett nytt och varaktigt hem. Han är väldigt familjär av sig eftersom han endast bott på ett och samma ställe under sina 16 år. Han är en otroligt mysig häst som är lätt att sköta och snäll att rida. Han passar bra för lätt – medelsvårt arbete samt för ridturer ute i skogen. Han är arbetsvillig och framåt med fina gångarter att stoltsera med. Han är duktig i både hoppning och dressyr. Han har tidigare tävlats i LB och LC dressyr. Han är trafiksäker och kamratlig mot andra hästar. Han har aldrig råkat ut för några sjukdomar eller allvarliga skador.
Jag ser helst att Du är lite äldre och har god häst- och ridvana.
Full utrustning ingår.
Vid intresse ring eller mejla Linnea! Jag kan även skicka fler bilder på honom om så önskas.
är det en häst eller mc
geguzzi
http://www.blocket.se/goteborg/Fin_ridh ... ?ca=11&w=3
Moto Guzzi
Född: 1993
Kön: Valack
Ras: Svenskt halvblod
Far: Magritte (Flyinge) Mor: Cecona
Moto Guzzi är en lugn och mycket snäll ridhäst som söker ett nytt och varaktigt hem. Han är väldigt familjär av sig eftersom han endast bott på ett och samma ställe under sina 16 år. Han är en otroligt mysig häst som är lätt att sköta och snäll att rida. Han passar bra för lätt – medelsvårt arbete samt för ridturer ute i skogen. Han är arbetsvillig och framåt med fina gångarter att stoltsera med. Han är duktig i både hoppning och dressyr. Han har tidigare tävlats i LB och LC dressyr. Han är trafiksäker och kamratlig mot andra hästar. Han har aldrig råkat ut för några sjukdomar eller allvarliga skador.
Jag ser helst att Du är lite äldre och har god häst- och ridvana.
Full utrustning ingår.
Vid intresse ring eller mejla Linnea! Jag kan även skicka fler bilder på honom om så önskas.
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
- GuzziKungen
- Vice President & Do 12 (Dalarna)
- Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada - Ort: Järfälla
Re: titta vad jag hittade på blocket (trafiksäker )
Fan ,det är ju bara en hk 
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Ha dé
- Guzzi-Leif
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?
Säkert ett jäkla vridmoment redan från stillastående!
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad
Jag tycker klubben ska köpa den. Han kan bo hos mig.

Tina
Fd Redattrice di Giornale
- GuzziKungen
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
Fy Tina , man ska inte leka med matenTina skrev:Jag tycker klubben ska köpa den. Han kan bo hos mig.![]()
![]()
Med Vänlig Hälsning
Ha dé
Ha dé
Det är ett mycket bensinsnålt transportmedel vi pratar om
lite långsamt kanske men helt ok
Tina
- GuzziKungen
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
Möjligen bensinsnålt , men vad drar den i havre/mil?Tina skrev:Det är ett mycket bensinsnålt transportmedel vi pratar omlite långsamt kanske men helt ok
Garagekostnader ,underhåll och verkstad är andra ohyggliga kostnader.
Dessutom så går dom inte så många mil innan dom blir pålägg.
Nä tacka vet jag hojar med drag i och att slippa daglig tillsyn
Med Vänlig Hälsning
Ha dé
Ha dé
- Guzzi-Leif
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?
Jag tycker det är lite läckert att namna pållen efter bågen. Skulle vara skoj att få höra storyn bakom.
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad
-
Guzzikjelle
- Kassör & Medlemsregistrator
- Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Om du köper den o lovar att komma ridande på alla Guzziträffar så kan vi sponsa dig med bränsle havre gnägg gnägg 
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Medlemregistrator
- geguzzi
- Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada, Norge GTX 1200 och nu Stelvio NTX
Jag hänger med dig på sponsa lite morötter å havre hoppas att det är bra liter pris på det måste vara bättre ännu sopapriset..
geguzzi
geguzzi
Guzzikjelle skrev:Om du köper den o lovar att komma ridande på alla Guzziträffar så kan vi sponsa dig med bränsle havre gnägg gnägg
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Kontakt:
Men vart är vingarna??
Hade väntat mig en som såg ut som "Pegasus", med ett så stolt och bevingat namn...
Hade väntat mig en som såg ut som "Pegasus", med ett så stolt och bevingat namn...
Ciao / Ne
- geguzzi
vi får klistra dit vingar och ett horn i pannan å måla honom vit så blir det riktigt fint???
geguzzi
geguzzi
Nicke skrev:Men vart är vingarna??