vädret idag

Moderator: Moderatorer

Latus
Guzziåkare
Inlägg: 46
Blev medlem: 13 aug 2007, 15:38
Mina motorcyklar: Honda 500 T Motoguzzi Cal 3
Ort: Sibbhult

Re: vädret idag

Inlägg av Latus »

Ja du får verkligen alla vikingar i klubben att framstå som finåkare :D

Grensla på o njut :wink:
Bara döda fiskar följer strömmen.
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Inlägg: 253
Blev medlem: 23 okt 2008, 09:52
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Ort: Bro
Kontakt:

Re: vädret idag

Inlägg av suzzi »

äntligen 8) :lol:
livet är härligt på två hjul :-) :-) :-)
Tina
GuzziFanatisk
Inlägg: 655
Blev medlem: 03 mar 2007, 17:56
Ort: Stallslycke

Re: vädret idag

Inlägg av Tina »

Blåsippan ute i backarna står.......och jag såg blommande vitsippor i går när jag var ute och red i solskenet och sedan blev det en stund i badebaden 8) 8) men idag är det mulet och blåsigt :(
Tina
Fd Redattrice di Giornale
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Inlägg: 253
Blev medlem: 23 okt 2008, 09:52
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Ort: Bro
Kontakt:

Re: vädret idag

Inlägg av suzzi »

det är härligt med vår, solen lyste från en klarblå himmel så idag blev det god mat och fika hos en kompis som har en husvagn utanför norrtälje :lol:
jag åkte över södebykarl men missade en kurvig väg jag fått tips om på ditvägen, ett misstag jag rättade till på hemvägen 8) vägen går mellan vätöbron och söderbykarl och är nästan 2mil, tyvärr fick jag "släpp" i en kurva, grus?, så jag fegade lite sen, vägen var väl inte sopad kanske?

jag har också hunnit med att åka en tur med dottern hem till mina föräldrar, en rutt som mestadels håller sig under femtiostrecket så det passade bra som premiärtur för oss. kläderna jag köpte av guzzikungen,(men ej betalat ännu :roll:) fungerade ypperligt och dottern kände sig supercool 8), hon satt bakpå och sjöng på vägen hem och var väldigt stolt över att hon lutade med i kurvorna :)
livet är härligt på två hjul :-) :-) :-)
Användarvisningsbild
-ah
GuzziFanatisk
Inlägg: 327
Blev medlem: 02 apr 2007, 22:03
Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
Ort: Limhamn

Re: vädret idag

Inlägg av -ah »

Kunde inte vara bättre.

+16*, inte ett moln, vitsippor, gulsippor, blåsippor, sursippor, gladsippor, vressippor, tvärsippor, långrandiga sippor, tvärsrandiga sippor, rutiga sippor; alla blommade de!

Bild

Bild
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: vädret idag

Inlägg av Raz »

-ah skrev:vitsippor, gulsippor, blåsippor, sursippor, gladsippor, vressippor, tvärsippor, långrandiga sippor, tvärsrandiga sippor, rutiga sippor
Härligt! Men här på 52:a breddgraden behöver man långkalsipper idag :lol:
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Inlägg: 253
Blev medlem: 23 okt 2008, 09:52
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Ort: Bro
Kontakt:

Re: vädret idag

Inlägg av suzzi »

Våren har minst sagt varit hektisk, jag har inte alls hunnit att åka så mycket Guzzi som jag egentligen velat :cry:
Dock lyckades jag hänga med till Skokloster även om jag missade starten på Guzzi-center :roll:
Igår äntligen så blev det en tur i det vackra och soliga sommarvädret som vi haft den senaste tiden till strängnäs och fika hos en kompis :D
Det var minst sagt hääärligt och mitt nyinköpta batteri fungerade alldeles utmärkt :P
Ska nog försöka komma iväg en sväng till helgen också, några förslag på vart man kan åka?
livet är härligt på två hjul :-) :-) :-)
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: vädret idag

Inlägg av Tobbe »

Grisslehamn är ett mycket trevligt lunch-mål och en lagom dagsutflykt. Många fina vägar till målet finns
att välja bland.

En sväng som jag brukar åka några ggr per år är:
Huddinge, Botkyka GK, Hölö-Mörkö, Trosa
och på hemvägen kan det bli:
Järna och gamla S-täljevägen.

Ibland drar jag ner ända till Nyköping. Extra trevligt på onsdagar då det är lite mc och bilträff i hamnen.
Därifrån åker jag helst 53:an upp till Sparreholm och vidare över Malmköping, Åkers styckebruk, Mariefred och lilla vägen upp till S-tälje. 53:an är min egen favvo :lol:

Hojta gärna till när du tänkt åka så kanske, kanske man kan få hänga på?
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Inlägg: 253
Blev medlem: 23 okt 2008, 09:52
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Ort: Bro
Kontakt:

Re: vädret idag

Inlägg av suzzi »

det skulle vara skoj :D
Jag tar gärna en tur med trevligt sällskap, jag funderar på söndag men inte för tidigt eftersom jag måste jobba på förmiddagen.
I Grisslehamn var det ett tag sedan jag var men jag överlåter gärna åt någon annan att bestämma färdväg eftersom jag inte hittar de bästa mc-vägarna ännu. (Rookie :wink: )
livet är härligt på två hjul :-) :-) :-)
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Inlägg: 253
Blev medlem: 23 okt 2008, 09:52
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Ort: Bro
Kontakt:

Re: vädret idag

Inlägg av suzzi »

vädret idag är mulet, blåsigt och lite regnigt men..
det var ju det där med att ta mc:n till jobbet idag för att visa att vi finns (smc) men då min bil är mitt arbetsredskap så funkade ju inte det men lite shopping passade ju bra på två hjul 8) :wink:
livet är härligt på två hjul :-) :-) :-)
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Inlägg: 253
Blev medlem: 23 okt 2008, 09:52
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Ort: Bro
Kontakt:

Re: vädret idag

Inlägg av suzzi »

Det börjar bli dags för en liten tur och jag funderar på att dra norrut nästa vecka.
Men jag skulle behöva tips om bra färdvägar och kanske någon ide om var man kan ligga över. Jag tänkte åka från Bro som ligger lite norr om Stockholm till Lycksele. Om jag åker motorväg är det 70mil och om jag kör mindre vägar blir det ju längre och det kanske är lite mycket på en dag när man, som jag, inte är så van att köra långt och länge.

Tips och ideér mottages gärna
livet är härligt på två hjul :-) :-) :-)
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: vädret idag

Inlägg av Tobbe »

Har du inte åkt den förut så bara MÅSTE du åka "Tidernas väg"!

Hmm, det är väl inte HD-träff i Lycksele nu igen, va :lol:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Inlägg: 253
Blev medlem: 23 okt 2008, 09:52
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Ort: Bro
Kontakt:

Re: vädret idag

Inlägg av suzzi »

tack för tipset tobbe :) och näe jag tror i alla fall inte att det är någon träff där?
livet är härligt på två hjul :-) :-) :-)
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: vädret idag

Inlägg av Tobbe »

När jag var till Gällivare 2007, så träffade en hel massa trevliga HD-åkare som varit eller var på väg till Lycksele. Det var visst upp emot 500 ekipage där då.

Tänk om vår klubb skulle kunna samla så många nångång :lol:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Inlägg: 253
Blev medlem: 23 okt 2008, 09:52
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Ort: Bro
Kontakt:

Re: vädret idag

Inlägg av suzzi »

tyvärr så sprack min tvåhjulstur norrut eftersom dottern ville följa med, så det blir flyg istället :(

(men jag får väl erkänna att det är skoj att hon vill följa med morsan :) )

jag lägger tipset om "tidernas väg" på minnet till nästa gång, för jag SKA åka den turen men inte just nu. :!:
livet är härligt på två hjul :-) :-) :-)
Skriv svar