Märklig dröm

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
mototesto
UppKomling
Inlägg: 15
Blev medlem: 07 aug 2008, 11:08
Mina motorcyklar: Aprilia Moto 6.5

Märklig dröm

Inlägg av mototesto »

I natt drömde jag att min granne var Guzzi-mekaniker det låter ju mysigt, men tyvärr så gjorde jag ett byte med honom.
Min 850T tog han i byte mot en California med Puch Dakota motor !! Vilken mardröm !!
Niclas
Moto Guzzi 850T-1974
Aprilia Moto 6.5
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Märklig dröm

Inlägg av GuzziKungen »

Usch vad otäckt ,jag drömde en gång att en guzzimekaniker körde in i sidan på min
dåvarande California :(
Det värsta är att drömmen inte var en dröm :cry:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Kjell.K.
UppKomling
Inlägg: 15
Blev medlem: 11 jan 2009, 20:16
Mina motorcyklar: Jag slutade åka 1984 efter en MC olycka, jag hade då Monark 125 tillförlitlighetsmaskin, Yamaha YZ 250 cross och en Moto Guzzi 850 Le Mans upptagen till 1100 cc (1082 cc.)

Re: Märklig dröm

Inlägg av Kjell.K. »

Jag drömde en MC relaterad dröm på 80-talet som jag minns väl. Det var framtid...kanske nu :wink: och som så ofta ändrades det lite underligt efter hand i drömmen. Jag tror jag åkte på en alldaglig MC men när jag skulle visa upp den för bekanta minns jag motorn ganska väl.

Den hade två stora V-twinnar som jag nästan har för mig hade röda cylindrar, mellan twinnarna fanns en trecylindrig tvåtaktare, de hade alltså gemensam vevaxel på tvären, cylindrarna på twinnarna satt "å la HD" och trepipen i mellan var "å la Kawazaki 70-tal".

Men det var inte slut med det, jag tror MC ev. gick som moped, det var ju framtid och när jag berättat lite om motorn "kom det fram så jag nästan själv blev förvånad" att det mesta av de två yttre V-twinnarna var en kuliss, cylindrarna var i filmrullestorlek, alltså filmrulle för en gammal fotokamerastorlek, så att det inte bara var kulisser. :)

En annan gång vid ungefär samma tid hade jag en dröm med min dåvarande Toyota Celica, den hade fått taklucka för min nya tjej var en Giraff. :D :D
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Märklig dröm

Inlägg av Raz »

Giraff :lol: den slutklämmen var svårtippad. Vad roligt forumet är idag :lol:
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Skriv svar