Oviktigt

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Oviktigt

Inlägg av Raz »

Ja inte fan vet jag men KANSKE jag fick ordning på tröskan nu. Ett av felen var att dräneringen från soppapåfyllningen var täppt så det kom in regnvatten där och det var väl inte top tio most wanted kanske. Det andra hoppas jag var så enkelt som att sugsidan på soppapumpen sög ihop slangfan så det slog tvärstopp. Det stämmer med alla symptom jag haft i alla fall. Nu ska jag köra sextusen mil eller så bara för att bevisa att jag har rätt. Håll tummarna för mig. Jag ska köra så jävla långt norrut så Nicke kommer att känna sig som en skåning.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: Oviktigt

Inlägg av Tobbe »

hahaha, undrar om du vet hur jävla långt norrut han bor egentligen :lol:

Hoppas du fått ordning på grejerna nu så att det blir en bra mc-sommar!
Kanske kan ta en tur ihop snart?
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Oviktigt

Inlägg av Raz »

Jo ska sanningen fram så tar jag mig nog inte ens upp till hans breddgrader. Vi siktar på Lofoten till att börja med. Men både Gotland och Ngzz krockar med andra saker så tyvärr kommer jag inte på några träffar :(
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Oviktigt

Inlägg av Nicke »

Kul Raz! Du kommer att få uppleva underbara vägar på och kring Lofoten. Kom ihåg bara att inte köra för fort. Att torska i Norge kostar plenty. Hastighetsbegränsningen är 8o km/h om det inte står annat (oftast 60 km/h).

Kikar du förbi Gälka, finns det självklart boende (både i huset eller ute i stugan där ni säkert skulle kunna njuta någon dags vila). Middag är likaså ett löfte, så också lite guidning i närområdet om så önskas.

På Lofoten finns förövrigt den nya Lofast, dvs. en nybyggd väg som är mycket fin. Nu kan man ta sig ut på Lofoten från Gällivare direkt utan en massa färjeväntan.
Vägen som invigdes för typ fyra år sedan har tio broar och några rediga tunnlar som möjliggör en resa utan onödig väntan, då man ju ofta tenderar att missa färjorna i Norge med några minuter då skallen är van att tänka "tio mil per timme" något som är en utopi i Nordnorge. Ett annat plus med denna väg är att man nu även kan köra nattetid om man är lagd åt det hållet...
Ciao / Ne
Skriv svar