Högfartspass längs E4:an

Skall du ut på äventyr? Behöver du tips på vägen eller har önskemål under resan?
Skriv en tråd här!

Moderator: Moderatorer

Kategoriregler
SVENSKA:
I den här kategorin kan du starta en tråd där du berätta om dina äventyr: Vart du tänker åka, när du tänker göra det och även frågor och önskemål du har inför din resa.
Sedan kan andra forumanvändare fortsätta din tråd med att komma med tips om resväg, sevärdheter, platser att bo och äta på o.s.v. Kanske någon t.o.m. har lust att haka på som ressällskap, erbjuder sovplats eller ett passande fikastopp.

ENGLISH:
In this category it´s possible to start a thread where everybody can share information about the adventures; where and when you are about to leave, questions and wishes that you might have before you start your journey. Later on other members at the forum can continue your thread by giving a tip about travel way, things worth seeing, places to sleep, eat and so on. Perhaps you can find a travel friend or maybe someone offers you a sleeping-place or a cup of coffee.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Högfartspass längs E4:an

Inlägg av Nicke »

Snart taxar jag ut på E4:an och öppnar upp torndönet ur insugningsrören. Speciellt fort tänker jag köra söder om Umeå, så där bör ni stå på tå, bästa konstaplar ifall ni vill högfartskalibrera era dumpistoler.




Psst förer andra: Snart kommer inlandsvägen att smekas av ett rött, sött Guzziekipage. Efter en femtio, sextio mil när andan faller på vecklar jag ut tältet för nattvilan. Sista stinten mot Falun startar en timme efter att fåglarna väckt mig ur den rättfärdiges djupa sömn.... :wink:
Oj, vad jag tänker Njuta!!! IiiiiiiiHaaaaaaa
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Högfartspass längs E4:an

Inlägg av GuzziKungen »

Gott att höra Nicke :D
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
jallbert
Distriktsombud 7 (Gotland)
Inlägg: 157
Blev medlem: 06 okt 2008, 17:48
Mina motorcyklar: Strada 750, California III
Ort: Eskelhem, Gotland

Re: Högfartspass längs E4:an

Inlägg av jallbert »

Bara en vecka kvar till gotlandsträffen. Bra att du får utlopp för dina högfartslustar medan du är i Sverige. Det blir ett lugnare tempo när du kommer hit och vi skall kryssa fram mellan turister, laserpoliser, traktorer och rådjur!
Berra Do7
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Högfartspass längs E4:an

Inlägg av GuzziKungen »

jallbert skrev:Bara en vecka kvar till gotlandsträffen. Bra att du får utlopp för dina högfartslustar medan du är i Sverige. Det blir ett lugnare tempo när du kommer hit och vi skall kryssa fram mellan turister, laserpoliser, traktorer och rådjur!
Och hör sen :mrgreen:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Högfartspass längs E4:an

Inlägg av Nicke »

Framme i Falun efter precis ett dygns utlopp för många av mina lustar. Inte den närmsta vägen, men en lustfull sådan. Jag hittad ett premiumläge på GPS:en som heter "Mesta möjliga kurvor". Gäller också vid valet av väg... :wink:

Kan också rapportera att alla mina skruvarprylar som jag inte han testa innan turen höll måttet. Kamremmarna har inte klagat. Oljekylaren har hållit sig cool och nu vet jag att änglar är lika sköna bak som fram. (kanske därför de får kallas änglar?)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Högfartspass längs E4:an

Inlägg av Nicke »

Lé adventure comense...

Andra stinten på Gutefärden skall inledas om ett par timmar.

Då går färden mellan Dalarnas Falun och Hässelby, varifrån Tobbe och jag fortsätter mot färjelägret i morgon bitti /förmiddag.
Skall försöka hitta något bra krokigt vägval som ger valuta för bensinpengarna.

Tobbe utlovar grilltime och jag plockar upp några käcka tjecker i packningen... (fina Holba Premium)
Om elektromekanikern (Raz) hinner hem från sin resa, blir det ilastat en ny hjärna i Dayzzan i afton... spännande!
Ciao / Ne
Skriv svar