Följ Max på hans "UnitedEurope-resa"

Skall du ut på äventyr? Behöver du tips på vägen eller har önskemål under resan?
Skriv en tråd här!

Moderator: Moderatorer

Kategoriregler
SVENSKA:
I den här kategorin kan du starta en tråd där du berätta om dina äventyr: Vart du tänker åka, när du tänker göra det och även frågor och önskemål du har inför din resa.
Sedan kan andra forumanvändare fortsätta din tråd med att komma med tips om resväg, sevärdheter, platser att bo och äta på o.s.v. Kanske någon t.o.m. har lust att haka på som ressällskap, erbjuder sovplats eller ett passande fikastopp.

ENGLISH:
In this category it´s possible to start a thread where everybody can share information about the adventures; where and when you are about to leave, questions and wishes that you might have before you start your journey. Later on other members at the forum can continue your thread by giving a tip about travel way, things worth seeing, places to sleep, eat and so on. Perhaps you can find a travel friend or maybe someone offers you a sleeping-place or a cup of coffee.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Följ Max på hans "UnitedEurope-resa"

Inlägg av Nicke »

Kolla in äventyret och den snygga hemsidan/bloggen där du kan följa Max på hans resa från Europas sydligaste till dess nordligaste punkt.

Inte helt problemfritt har det varit. På fabriken i Mandello fick han motorn urplockad och reparerad. Bl.a. för att bakre packboxen släppte olja in i transmissionen. Någonstans i Tyskland fick operationen upprepas.
I Sjöbo, Sverige var det åter läckage och kopplingsslir.
Efter lite telefonerande och dividerande lovade till slut Piaggio via Pro Bike i Helsingborg att Låna honom en Stelvio NTX för resten av hans resa.
Bra jobbat av Fredrik på SPG och personalen i Helsingborg. Applåder för er.

Vill ni träffa Max, bjuda honom härbärge, kaffe, middag eller kanske följa honom en sträcka längs vägen? Då kan ni lätt kontakta honom via hans hemsida.
Den sextonde juli måste han till slut vara hemma igen för att kontorsstolen kallar.

http://www.unitedeurope.it/
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Följ Max på hans "UnitedEurope-resa"

Inlägg av GuzziKungen »

Jo han ringde mig på kvällen från Sjöbo och ville veta var man kunde hyra en hoj.
Eftersom att jag är dålig på Sveriges sydligaste delar gav jag honom numret till Probike i Helsingborg.
Skönt att det löste sig och hoppas att resten av resan skall gå smärtfritt.
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Följ Max på hans "UnitedEurope-resa"

Inlägg av Nicke »

O-ajajajbaj!!

Tänker på Max som startade från Helsingborg vid åttatiden om morgonen i onsdags. I går kväll vid tiotiden rapporterade han från Nordkap. I kväll får han mjuka upp sittvalkarna med grillat och birra hemma hos mig.
Skall försöka förmå honom att ta Inlandsvägen ner genom landet så han hinner se lite annat än två-ett-filer...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Följ Max på hans "UnitedEurope-resa"

Inlägg av Nicke »

Som inspiration för alla er som nu laddar för Altaträffen kan jag berätta att Max körde lite drygt 130 mil i onsdags och följde upp det med lite lugnare 110 mil under torsdagen. Det innebär att Mälardalingarna som siktar på att möta upp på "Altaprologen" kan åka upp och vända i Kiruna innan ni rullar in för stopp på "uppsamlingsplatsen"
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: Följ Max på hans "UnitedEurope-resa"

Inlägg av Tobbe »

Hehhee, tror jag avstår detta, trots allt :lol:
Nöjer mig med halva järnarslet...
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Följ Max på hans "UnitedEurope-resa"

Inlägg av Nicke »

Efter två nätters Vila och däremellan lite lappländsk rekonditionering är nu Massimo (Max) redo för fortsatt resa mot hemlandet. Han startar längs E45 för att kunna certifierad vid sin Polcirkelpassage (även om den går i "fel" riktning denna gång).

Varför inte ta chansen att träffa denne trevlige man över en bit mat och lite kaffe? Antar att han landar i höjd med Stockholm i kväll om inget annat spännande dyker upp under vägen.

Vem vet ni kanske oxå får ett stilig och åtråvärt standar och vidhängande bok, med en hälsning från Mandellos borgmästare... :wink: .
Ciao / Ne
Skriv svar